Nowa droga będzie kontynuacją już funkcjonującego odcinka pomiędzy wybudowanym w zeszłym roku rondem przy ul. Mościckiego a Zakładami Mechanicznymi. Uruchomienie tego połączenia będzie możliwe również dzięki przebudowie przez PKP wiaduktu przy ul. Warsztatowej, który uzyska zupełnie nowe parametry, pozwalające na przejazd samochodów ciężarowych.
– Miasto ze swojej strony będzie musiało także wyremontować i poprawić parametry samej ul. Warsztatowej – mówi
Krzysztof Madej, dyrektor Centrum Rozwoju Miasta.
- Dzięki tej części inwestycji mieszkańcy zyskają dogodne połączenie północno-zachodniej części miasta z ul. Krakowską – dodaje
Henryk Słomka – Narożański, zastępca prezydenta.
Jednym z ważniejszych zadań, z jakim zmierzą się wykonawcy trzeciego etapu, będzie przebudowa magistrali wodociągowej na długości prawie 700 metrów.
- To klucz do rozbudowy tych terenów inwestycyjnych, ponieważ obecny przebieg uniemożliwia budowę nowych zakładów w tym miejscu - podkreśla Madej.
Inwestycja wpłynie na ożywienie gospodarcze miasta nie tylko poprzez budowę nowej drogi. Drugą jej częścią będzie utworzenie przez Tarnowski Klaster Przemysłowy Inkubatora Przedsiębiorczości. Na bazie jednej z hal na terenie Zakładów Mechanicznych powstanie nowoczesny budynek oferujący tanie powierzchnie pod działalność dla nowych podmiotów gospodarczych z branży nowoczesnych technologii takich jak elektro-mechanika, inżynieria materiałowa czy biotechnologia. Do ich dyspozycji oddane zostanie w sumie 12 tys. metrów kwadratowych klimatyzowanej i wyposażonej w niezbędną infrastrukturę przestrzeni. Na 8 tys. metrów kwadratowych w modułach po 300 metrów kwadratowych będzie można prowadzić działalność produkcyjną. Kolejne 4 tys. metrów kwadratowych, podzielone na moduły po 100 metrów kwadratowych, przeznaczone zostanie pod działalność biurową.
Całość inwestycji będzie kosztować
ok. 40 mln zł. Planowane wsparcie z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego to ponad 20 mln zł.
- To jedno z najtrudniejszych i największych zadań inwestycyjnych, jakie przyjdzie realizować miastu – podsumowuje zastępca prezydenta.
Dotychczas Miasto we współpracy z Tarnowskim Klastrem Przemysłowym zakończyło realizacje pierwszego etapu rozbudowy SAG. Powstało m.in. rondo na skrzyżowaniu ulic Mościckiego i Czystej oraz nowa droga do przyszłych terenów inwestycyjnych. W przygotowaniu jest drugi etap. Prace projektowe już ruszyły, a wykonawca wejdzie na plac budowy w przyszłym roku. Inwestycja polegać będzie m.in. na uzbrojeniu działek oraz budowie wewnętrznych dróg dojazdowych do terenów przeznaczonych dla przyszłych inwestorów. Koszt tych prac to w sumie 33 mln zł, z czego 21 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Łącznie z etapem trzecim przebudowa tej części miasta pochłonie ponad
70 mln zł.
Tarnowskie tereny inwestycyjne cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Do budowy dwóch fabryk - wieczek metalowych oraz kapsli - przymierza się
Can-Pack, a swoje centrum logistyczno-magazynowe w Tarnowie być może ulokuje
Leier Polska.
O rozwijaniu działalności myślą także firmy już z powodzeniem funkcjonujące w Tarnowie. Nowe instalacje produkcyjne na terenach, które zostaną objęte statusem specjalnej strefy ekonomicznej chce zlokalizować Grupa Azoty. Z kolei rozbudowę swojego zakładu rozważa m.in. spółka z niemieckim kapitałem
Lenze Tarnów.
Zobacz także:
Strefa gospodarcza będzie rozbudowana