Zmiany w organizacji ruchu będą polegały na przełożeniu ruchu na nowo wybudowane rondo z jednoczesnym wprowadzeniem na nim ruchu wahadłowego. Zmieniona organizacja ruchu będzie obowiązywać do połowy lipca.
Ruch wahadłowy
Wraz z budową ronda rozbudowywana jest też ul. Błonie. –
Zakończyliśmy już większość prac związanych z budową ronda – mówi
Michał Pudlewski, Kierownik Budowy, Skanska. –
Teraz prace toczyć się będą głównie na rozbudowywanym odcinku ul. Błonie, w związku z czym konieczne jest wprowadzenie zmian w organizacji ruchu w tym rejonie.
- Al. Jana Pawła II: wprowadzenie dwóch kierunków ruchu na odcinku wschodniej jezdni (obecnie zamkniętej dla ruchu) od skrzyżowania z ulicą Westerplatte.
- Wahadłowy przejazd w dwóch kierunkach przez już wykonaną część ronda z zastosowaniem kierowania ruchem przez pracowników oraz z wykorzystaniem sygnalizacji świetlnej.
- Ulica Błonie: wprowadzenie dwóch kierunków ruchu na obecnie zamkniętym odcinku północnej jezdni do zjazdu do obiektów CH ECHO.
Sugerowany objazd
Aby zminimalizować utrudnienia w ruchu, które mogą się pojawić po wprowadzeniu na skrzyżowaniu ul. Błonie i al. Jana Pawła II ruchu wahadłowego, dla kierowców został przewidziany objazd. Samochody osobowe i pojazdy ciężarowe do 5t powinny się kierować ciągiem ulic Słoneczna – Starodąbrowska – Nowodąbrowska. Ze względu na szerokość pasów na rondzie tymczasowym na skrzyżowaniu ul. Słonecznej i Starodąbrowskiej trasą objazdu nie jest możliwy przejazd samochodów powyżej 5 t. Te pojazdy powinny kierować się na nowe rondo.
Największe rondo w mieście
Prace na skrzyżowaniu ul. Błonie i al. Jana Pawła II Skanska zakończy do 31 lipca.
– Roboty rozpoczęliśmy w listopadzie ubiegłego roku – mówi
Robert Jaskot, Menadżer Projektów, Skanska.
Na początku czerwca na rondzie została położona
nawierzchnia asfaltowa. Do wykonania pozostały jeszcze ścieżki rowerowe, oświetlenie i oznakowanie docelowe ronda oraz przebudowywanej ul. Błonie.
Wraz z budową ronda Skanska rozbudowuje też ul. Błonie w ciągu drogi krajowej nr 73.
- Na odcinku około 200 m budujemy dwie jezdnie o szerokości 7 m każda wraz z pasem rozdzielającym o szerokości od 2 do 7 m i chodnikami – mówi Robert Jaskot.
Rondo budowane przez Skanska na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i ul. Błonie powstaje na zlecenie Urzędu Miasta Tarnowa. Koszt inwestycji to 6 mln zł.
Rondo będzie stanowić element łączący al. Jana Pawła II z węzłem „Krzyż” autostrady A4. Będzie największym tego typu skrzyżowaniem w mieście o 55 m średnicy zewnętrznej i 37 m wewnętrznej.
Na środku ronda znajduje się wyspa z niską zielenią. Jest ona otoczona dwupasmową jezdnią o szerokości 9 m, z czego szerokość samej jezdni wynosi 7,5 m, a 1,5 m zajmuje pas wewnętrzny z kostki kamiennej.
Czytaj także: Chaos na ul. Błonie