Duże zainteresowanie zakupem biletu przez telefon komórkowy
access_time 2011-10-10 13:33:45
Mija miesiąc od uruchomienia nowego, alternatywnego systemu dystrybucji biletów na przejazdy komunikacją miejską w Tarnowie i już można powiedzieć że system ten cieszy się dość dużym zainteresowaniem pasażerów. Jak informowaliśmy, sprzedaż rozpoczęła się 12 września br. Już w pierwszy dniu zostało zakupionych 40 biletów, a do końca miesiąca aż 656.
Tak wynika z wstępnej analizy ZKM, który przeprowadził wstępna analizę liczby sprzedanych biletów, ich nominałów oraz liczby osób korzystających z tego systemu. Najwięcej, bo aż 161 biletów to bilety pełnopłatne po 2,40 zł, a następne to czasowe 10-minutowe również pełnopłatne w ilości 142 szt. Dopiero na trzecim miejscu znajdują się bilety ulgowe, co świadczy o tym, iż z zakupu biletów przez telefon nie korzystają wyłącznie młodzi pasażerowie – uczniowie czy studenci lecz grupa osób nie posiadających żadnych uprawnień do ulg. Z zestawień sporządzanych na koniec miesiąca rozliczeniowego wynika również, że są osoby które zostali stałymi klientami i systematycznie kupują bilety. Rekordzistą w tym zakresie jest osoba, która już 49 razy kupowała bilet przez telefon. Począwszy od 1 października br. notowane są podobne ilości sprzedawanych biletów, co świadczy o tym, że nadal pasażerowie chętnie korzystają z tego wygodnego systemu zakupu i kasowania biletów w komunikacji miejskiej. Aby kupić bilet wymagane jest uprzednie zainstalowanie darmowej aplikacji w telefonie. Po instalacji trzeba już tylko wybrać sposób płatności za bilety: doładowanie salda (prepaid) lub polecenie zapłaty. Zatem co zrobić by stać się użytkownikiem systemu moBILET? Wystarczy wysłać SMS o treści: „MOBILET REJ” pod numer 7037, a następnie zainstalować darmową aplikację, która zwrotnie zostanie przesłana do użytkownika. Można też zarejestrować się bezpośrednio na stronie www.mobilet.pl. Później trzeba jeszcze tylko zasilić elektroniczną portmonetkę przelewem lub za pośrednictwem systemu Płatności.pl. Dostępna jest też forma rozliczeń za pomocą polecenia zapłaty. Rozpocząć korzystanie z moBILET można natychmiast, nawet stojąc już na przystanku autobusowym. Jak kasować bilet? By skasować bilet za pomocą systemu moBILET wystarczy jedynie w czytelnym graficznym menu wybrać z listy żądany rodzaj biletu – bilet normalny, ulgowy, na 1 lub 2 strefy albo bilet czasowy (10 min. czy 60 min.), opcjonalnie przy biletach jednoprzejazdowych - podać nr linii a następnie potwierdzić chęć jego skasowania przyciskając „skasuj bilet”. Z naszego konta zostanie pobrana kwota wartości ceny biletu, a my otrzymamy fotokod, który będzie naszym biletem. W czasie kontroli kontrolerzy będą go odczytywać. Na poszczególne czynności mamy ok. 30 sekund. Jeżeli ich nie wykonamy, program się wyłącza, a ponowne włączenie potrwa 30 sekund dłużej. Jeżeli nie skasujemy biletu 4 razy pod rząd, konieczne będzie odblokowanie programu za pomocą Biura Obsługi Klienta (zabezpieczenie przed kombinatorami, którzy nie lubią kasować biletów). Cała operacja kasowania biletu jest prosta i szybka. Zajmuje maksymalnie 15 sekund. Skasowanie biletu i jego przesłanie w aplikacji moBILET odbywa się zawsze w jednej, szyfrowanej sesji. Okazanie biletu do kontroli Kontrola odbywa się przez okazanie kontrolerowi zapisanego w telefonie biletu. Jest on zabezpieczony zarówno przed nadużyciami, jak i próbami jego podrobienia. Wyeliminowane zostały wszystkie bolączki systemów opartych na przestarzałej technologii SMS. Niemożliwe jest podrabianie, kopiowanie czy przesyłanie pomiędzy pasażerami wiadomości SMS zawierającej skasowany bilet. Użytkownik nigdy nie będzie też skonfrontowany z nieprzyjemną i stresującą sytuacją - wydał już zlecenie skasowania biletu, płacąc jednocześnie za niego, ale zwrotny SMS jeszcze nie dotarł. Znane są przypadki gdy SMS docierał nawet po kilku godzinach od jego skasowania w telefonie, a pasażer był ukarany za jazdę bez ważnego biletu. Użytkownikom systemu moBILET to się nigdy nie przydarzy.
Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A