Rewolucja w tarnowskim urzędzie
access_time 2011-06-22 13:58:33
Kilkanaście obecnych wydziałów magistratu zniknie, a ich działki przejmie pięć "centrów kompetencyjnych". Petenci bezpośredni kontakt mieć będą tylko z Centrum Obsługi Mieszkańca. Zmiany organizacyjne w Urzędzie Miasta Tarnowa wchodzą w życie od 1 lipca.


Zmiany są wynikiem opracowań naukowych, przede wszystkim Instytutu Organizacji i Zarządzania INORG i wielu konsultacji z fachowcami z zakresu zarządzania. Utworzonych zostało pięć Centrów: Centrum Rozwoju Miasta, Centrum Usług Ogólnomiejskich, Centrum Obsługi Mieszkańca, Centrum Spraw Społecznych i Centrum Obsługi Urzędu. Celem jest poprawa efektywności i działalności tarnowskiego magistratu oraz wprowadzenie nowoczesnych, biznesowych metod do administracji.

Jednym ze skutków zmian będzie ponadto m.in. zmniejszenie liczby stanowisk kierowniczych, a zarazem, zwiększenie kompetencji kadry zarządzającej, wyłonionej głównie w drodze konkursów. Wskutek przygotowywanych zmian mieszkańcy Tarnowa będą mogli liczyć na jeszcze łatwiejsze i szybsze załatwienie spraw. Magistrat ma być nowoczesną instytucją.

Dodajmy, że Centrum Rozwoju Miasta będzie koncentrować się na planowaniu rozwoju miasta, opracowywaniu strategii i planów operacyjnych dla Tarnowa, zdobywaniu zewnętrznych środków i realizacji miejskich inwestycji.

Centrum Usług Ogólnomiejskich zajmie się utrzymaniem infrastruktury, komunikacją, drogami oraz estetyką, merytorycznym nadzorem nad spółkami i reagowaniem na bieżące potrzeby.

Z punktu widzenia tarnowian natomiast najważniejsze będzie Centrum Obsługi Mieszkańca. Będzie ono przyjmować klientów i załatwiać wszystkie powtarzalne sprawy m.in. wydawać i wymieniać dowody osobiste, tablice rejestracyjne, inne zaświadczenia oraz pozwolenia budowlane czy środowiskowe.

Dzięki nowatorskim zmianom, które zostały zainicjowane w Urzędzie Miasta Tarnowa przed czterema laty, magistrat dwukrotnie otrzymał tytuł Wzorcowego Urzędu w Małopolsce. Powołanie w magistracie pięciu nowych Centrów będzie kolejnym etapem dostosowywania tej instytucji do najnowocześniejszych trendów zarządzania oraz pełnego zaspokajania oczekiwań tarnowian.

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A