Multimedia kupiły Internet Solutions - "przyjęliśmy to ze spokojem"
access_time 2010-09-09 13:17:53
Rozmowa z Mirosławem Kubisztalem dyrektorem ds. technicznych w firmie ZETO S.A. o przejęciu Internet Solutions przez Multimedia, sytuacji na tarnowskim rynku usług internetowych i najbliższych działaniach firmy ZETO.


Gdy zapytałem Pana w rozmowie telefonicznej, poprzedzającej nasz wywiad, jak firma ZETO przyjęła informację o przejęciu Internet Solutions przez Multimedia, odpowiedział Pan bez wahania: „przyjęliśmy to ze spokojem”. Czy ta informacja nie była dla Pana i Pańskiej firmy zaskoczeniem?

Nie mogę powiedzieć, że ta informacja była dla nas dużym zaskoczeniem. Już jakiś czas temu pojawiały się informacje o tym, że Internet Solutions ”próbuje się sprzedać”, dlatego domyślaliśmy się, że wcześniej czy później, właściciela zmieni. W tym kontekście nie było to dla nas duże zaskoczenie. Nie wiedzieliśmy jednak, że nastąpi to akurat teraz, 1 września. Natomiast powiedziałem, że przyjęliśmy to ze spokojem, ponieważ z naszego punktu widzenia nie następuje jakaś wielka zmiana. Firma Multimedia działa w Tarnowie już trzeci rok, ma wybudowaną sieć w całym mieście - jest na tych terenach, na których my dostarczamy usługi internetowe, więc współdziałamy i rywalizujemy już od kilku lat. Kupując Internet Solutions, Multimedia przejęły klientów na terenach, gdzie nas tak na prawdę nie było. Dlatego, w perspektywie krótkoterminowej, nie następuje żadna zmiana. Poza tym dostarczanie usług Triple Play to tylko fragment naszej działalności. Firma ZETO SA od początku swojego istnienia dostarczała szeroko rozumiane usługi informatyczne do biznesu, tworzyła własne oprogramowanie i tak to wygląda również teraz.

A patrząc długoterminowo na tę transakcję, są jakieś korzyści dla ZETO?

Myślę, że tak, ponieważ do tej pory sieć Internet Solutions i ZETO „nie zazębiały się”. Działaliśmy na różnych obszarach, a Multimedia budowały sieć w całym Tarnowie. Teraz nie ma już IS, więc my również będziemy rozbudowywać swoją sieć na inne tereny. Nie ma do tego żadnych przeciwwskazań, wręcz przeciwnie, aby zachować równowagę na rynku, to nasza firma najprawdopodobniej poszerzy działalność o obszary, na których działał Internet Solutions.

Wielu zaskoczonych i rozgniewanych internautów korzystających z usług IS, w komentarzach na naszym portalu, deklaruje chęć przejścia do innych tarnowskich dostawców usług internetowych, w tym do firmy ZETO. Czy w związku z tym planujecie jakieś promocje dla „migrujących” klientów?

W ostatnich dniach mamy dużo telefonów od zaskoczonych klientów Internet Solutions, którzy są niezadowoleni z tych zmian i jeśli mieliby możliwość, chętnie przeszliby do sieci ZETO. Pomimo, iż działaliśmy z Internet Solutions na różnych obszarach, to były miejsca, gdzie się „zazębialiśmy”, choćby całe osiedle XXV-lecia, a na innych terenach pojedyncze bloki. W tych miejscach, chętnych klientów możemy już dzisiaj przyjąć. Przygotowaliśmy ofertę promocyjną pod nazwą „Korzystna zmiana”, w której klient zmieniający operatora (nie tylko z IS) otrzymuje od nas gratis abonament przez 6 miesięcy.

Czy firma ZETO, na wzór Multimediom, planuje kupić jakiegoś mniejszego dostawcę internetowego, działającego w naszym mieście?

O planach zakupów nic mi nie wiadomo. Uprzedzając pytanie: czy ZETO „nie planuje się sprzedać?” muszę wyjaśnić, że firma ZETO SA jest spółką akcyjną, w przeciwieństwie do Internet Solutions, która miała jednoosobowego właściciela. Sprzedaż firmy ZETO SA to po prostu sprzedaż akcji przez poszczególnych akcjonariuszy. Z tego co wiem, na chwilę obecną, nie są prowadzone żadne rozmowy ani w jedną, ani w drugą stronę.

Multimedia mają bardzo bogatą ofertę telewizji cyfrowej. Czy planujecie uatrakcyjnić swoją telewizję, aby lepiej konkurować z Multimediami?

Porównując wszystkie 3 usługi z tymi, które oferują Multimedia, zaryzykowałbym stwierdzenie, że nasz Internet jest lepszy, telefonia jest na podobnym poziomie, a oferta telewizji Multimediów jest szersza jeśli chodzi o zakres programowy, ale prawda jest taka, że nasza telewizja jest stosunkowo młoda. Pakiet podstawowy na pewno mamy nie gorszy, bo zawierający aż 50 kanałów. Plany uatrakcyjnienia i rozbudowy naszej telewizji, bez względu na sprzedaż Internet Solutions, były i obejmują rozwój wraz z rosnącą liczbą abonentów. Aktualnie uruchamiamy tę usługę również w Brzesku oraz niebawem w Nowym Sączu. Spowoduje to przyrost bazy klientów, a wraz z tym poszerzenie oferty programowej, także o znane kanały tematyczne.

Ilu abonentów korzysta z usług ZETO SA?

Dostarczamy Internet do około 7 tysięcy abonentów. 3,5 tysiąca naszych klientów korzysta z cyfrowej telefonii stacjonarnej, a z telewizji około tysiąc.

Od kiedy oferujecie telewizję cyfrową?

Od 2009 roku, oferujemy telewizję cyfrową IPTV, w której sygnał przesyłany jest siecią szerokopasmową opartą o protokół IP.

Co to oznacza dla klientów?

Oznacza to, że nie ma potrzeby ciągnięcia dodatkowych kabli – wszystko odbywa się przez kabel internetowy. Cała nasza sieć zbudowana jest w oparciu o urządzenia zarządzane. Do każdego bloku dostarczamy łącze o przepustowości min. 1GBit/s. Takie parametry sieci pozwalają na dostarczanie Internetu, telefonii i telewizji cyfrowej na jednym kablu. Nawet, jeśli jest to telewizja HD – wszystko działa bez zarzutu. Ponadto sygnał telewizyjny nadawany przez nadawcę, nigdzie po drodze nie jest zamieniany na postać analogową, dopiero w odbiorniku telewizyjnym klienta. Nie ma w związku z tym praktycznie żadnych zniekształceń sygnału.

Co, oprócz świadczonych usług, wyróżnia firmę ZETO na tarnowskim rynku dostawców usług internetowych?

Po sprzedaży Internet Solutions, firmę ZETO, jako ostatnią z liczących się firm wśród dostawców internetowych, można określić mianem firmy lokalnej. Przez pojęcie firmy lokalnej rozumiem firmę, która podatki odprowadza do kasy miasta, w którym prowadzi działalność, a nie wyprowadza ich np. na wybrzeże czy też jakieś egzotyczne wyspy. Odnoszę wrażenie, że dla wielu mieszkańców Tarnowa duże znaczenie ma to, że część abonamentu, który zapłacili, zwiększa wpływy budżetu miasta. Przecież zwracamy uwagę w jakim mieście mieszkamy oraz w jakich warunkach żyjemy. Świadomość, że część opłaty, którą ponosimy, w jakiś sposób do nas wraca - na przykład poprzez nowe drogi czy inne inwestycje w infrastrukturze miasta, w którym mieszkamy i żyjemy - można nazwać patriotyzmem lokalnym.

Dziękuję bardzo za rozmowę.

Multimedia przejęły Internet Solutions (aktualizacja)

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A