Należy pamiętać, że surowe normy ekologiczne i przepisy budowlane muszą iść jednak w parze z zapewnieniem bezpieczeństwa dla uczestników ruchu.
Kolejnym problemem są wyznaczone, lecz niewidoczne po zmroku dla kierowców przejścia dla pieszych poza obszarem zabudowanym. W tym policjanci wnioskują o ustawienie pulsujących świateł, kasetonowych znaków informujących o przejściu i dodatkowo go oświetlających.
Pięć sygnalizacji świetlnych, wybudowanych w Zbylitowskiej Górze i Zgłobicach wymaga dodatkowego przeglądu. Bez przyczyny są one często wzbudzane dla kierunku poprzecznego, blokując ruch na kierunku głównym.
Listę problemów można wydłużyć o brakującą ścieżkę rowerową na obszarze zabudowanym w Zbylitowskiej Górze i Zgłobicach, gdzie dopuszczalną prędkość na drodze podniesiono do 70 km/h. Następnymi problemami naruszającymi bezpieczeństwo uczestników ruchu są”: brak koniecznej sygnalizacji świetlnej w Łukanowicach w rejonie salonu Peugeota, brak powtórzenia znaków po lewej stronie wszędzie tam, gdzie wybudowano drogę dwujezdniową o więcej niż jednym pasie ruchu oraz konieczność dokonania korekty tzw. nawrotek w Zgłobicach, gdzie utrudniony jest ruch ciężarówek.
Każdego dnia „czwórką” porusza się blisko 20 tysięcy pojazdów. Każdy z kierujących chciałby, by zmodernizowany kosztem ponad 80 mln euro odcinek drogi od Tarnowa do Targowiska pokonać szybko, komfortowo i bezpiecznie. Do chwili obecnej do spełnienia tych życzeń jeszcze trochę brakuje.
Foto: KMP Tarnów - Sekcja Ruchu Drogowego