Obecnie w przedsiębiorstwie całe przedsięwzięcie zapina się na ostatni guzik. Gotowa jest już w zasadzie stacja sprężania gazu, którą za własne pieniądze zbudowała na terenie zajezdni MPK Karpacka Spółka Gazownicza PGNiG w Tarnowie.
- Pierwszy autobus na gaz jest już niemal w całości przygotowany do eksploatacji, drugi zaś będzie przygotowany około 20 października - informuje Henryk Łabno, prezes spółki MPK.
Ma on szczególną satysfakcję, gdyż od samego początku swojego prezesowania mówił o potrzebie i zaletach wprowadzenia w Tarnowie komunikacji miejskiej napędzanej na gaz ziemny. Po wielu staraniach i pozyskaniu zwolenników jego koncepcji wkrótce nastąpi finał przedsięwzięcia.
- Do końca tego roku przybędą cztery następne "gazowe" autobusy, a do końca przyszłego - dodatkowo 12 lub 13 - dopowida prezes Łabno. - Wtedy będziemy mogli się porównywać do MPK w Przemyślu, które od lat użytkuje 25 wozów zasilanych gazem wysokometanowym.
Z naszych informacji wynika, że dotychczas tylko 3 przedsiębiorstwa komunikacyjne w Polsce używają autobusów na gaz, MPK Tarnów będzie czwartym. Na 26 października planowany jest bardzo uroczysty początek nowego etapu w dziejach tarnowskiej firmy przewozowej.
MPK nie kupowało w tym celu nowych autobusów; załoga własnym sumptem wyremontowała i przystosowała eksploatowane dotychczas pojazdy. Koszt remontu i modernizacji jednego autobusu na gaz wynosi poniżej 200 tys. zł. Zakup nowego pojazdu, przystosowanego do zasilania ekologicznym gazem, to wydatek ok. 700 tys. (ziob)