Obowiązek rejestracji podmiotów działających na rynku spożywczym
access_time 2017-03-13 07:25:00|Obowiązek złożenia wniosku, o którym mowa w w/w Ustawie, o wpis do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowy powiatowy Inspektor Sanitarny przypomina rolnikom o konieczności dopełnienia wyższego obowiązku.
Podmiot działający na rynku spożywczym obowiązany jest do złożenia wniosku o wpis do rejestru w terminie co najmniej 14 dni przed dniem rozpoczęcia planowanej działalności w formie pisemnej wg wzoru określonego na podst. art. 67 ust 3 pkt 2 w/w Ustawy.
Wniosek zawiera:
1/ imię i nazwisko, numer PESEL, miejsce zamieszkania i adres oraz NIP,
2/ numer identyfikacji w ewidencji gospodarstw rolnych, w rozumieniu przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności – w odniesieniu do podmiotów działających na rynku do podmiotów działających na rynku spożywczym prowadzących działalność w zakresie dostaw bezpośrednich
3/ określenie rodzaju i zakresu działalności która ma być prowadzona w tym rodzaju żywności, która ma być przedmiotem produkcji lub obrotu,
4/ określenie miejsca prowadzenia działalności.
Kary za brak złożenia wniosku wynoszą w wysokości do 30-krotnego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej za rok poprzedzający, ogłaszanego przez Prezesa Głównego urzędu Statystycznego na podstawie przepisów o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.