Jaki budżet na marketing warto przeznaczyć? Inwestuj z głową
access_time 2020-12-31 13:20:00
Każdy człowiek sukcesu wie jedno: nie wystarczy inwestować, należy robić to z głową. Jeśli zastanawiasz się, jaki budżet na marketing warto przeznaczyć, dobrze trafiłeś. Choć pewnie wydaje ci się, że jest inaczej, to, jakim budżetem dysponujesz, nie ma większego znaczenia. Przecież to tylko liczby. Ostatecznie liczby się to, w jaki sposób spożytkujesz swoje środki.

1. Jaki budżet na marketing przeznaczyć, by nie żałować?

2. Ile wydać na reklamę? Elementy standardowego budżetu reklamowego

Reklama jest ponoć dźwignią handlu, ale parafrazując to stwierdzenie, można by rzec, że dzisiaj jest właściwie dźwignią wszystkiego. Czy tego chcemy, czy nie, gdy prowadzimy własny biznes, bez właściwej reklamy nie istniejemy dla potencjalnych klientów. Odchodzimy w zapomnienie, przegrywamy z konkurencją, nawet wtedy, gdy nasz produkt czy usługa wiodą prym. Prawda jest taka, że mądrze poprowadzony marketing w wielu przypadkach okazuje się cenniejszy, niż sam produkt i jego jakość. No właśnie, ale jaki budżet na marketing przeznaczyć? Ile wydać na reklamę, żeby potem nie żałować?

1. Jaki budżet na marketing przeznaczyć, by nie żałować?

Budżet marketingowy jest wydzieloną pulą pieniędzy przedsiębiorstwa, które przeznacza się na zwiększenie sprzedaży na rynku. Mówiąc krótko - inwestujemy i oczekujemy, że ta inwestycja pozwoli nam osiągnąć zamierzony efekt. Ale czy na pewno zawsze tak się właśnie dzieje?

Gdy firma dopiero zaczyna swoją działalność, bądź mierzy się właśnie z kryzysem, jej budżet marketingowy jest niewielki. Jednak to nie oznacza, że nie ma co liczyć na efekty. Wręcz przeciwnie: nawet dysponując niewielką kwotą możemy sporo osiągnąć i odwrotnie: wydając krocie możemy nie dostrzegać upragnionych efektów.

Prawda jest zatem taka: uniwersalny przepis na budżet marketingowy nie istnieje. Ale tym, którzy szukają konkretów, powinna wystarczyć informacja, że działania marketingowe pochłaniają średnio od 5 do 12% dochodu firmy. Na ostateczną kwotę wpływa wiele czynników. A są to m.in. możliwości finansowe firmy, działania konkurencji, grupa odbiorców, do której chcemy trafić, cele, które chcemy osiągnąć oraz dojrzałość marki. W tym przypadku istnieje dość oczywista zależność: im mniej dojrzała marka, tym więcej trzeba wydać na reklamę. Ale bywa, że sprawy się komplikują. Np. wtedy, gdy w znanej i uwielbianej marce pojawia się jakiś kryzys wizerunkowy. Wówczas może się okazać, że naprawienie błędu i zdobycie zaufania klientów na nowo, pochłonie krocie.

Jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy i doświadczenia w działaniach marketingowych, możesz skorzystać z pomocy fachowców, którzy pomogą ci dokonać analizy potrzeb twojej marki i wdrożyć plan, dzięki któremu osiągniesz założone cele. Pamiętaj, że możesz działać nawet wtedy, gdy brak ci odpowiednich środków, wykorzystując sprawdzone metody. Gdzie szukać wsparcia? Zajrzyj tutaj: https://adcookie.pl/jak-madrze-inwestowac-ograniczony-budzet-marketingowy/.

2. Ile wydać na reklamę? Elementy standardowego budżetu marketingowego

Poszczególne aktywności związane z reklamą będą się różnić w zależności od tego, na czym najbardziej ci zależy. Może chodzi o wzmocnienie pozycji firmy na rynku? A może wprowadzenie nowego produktu? Tak czy siak, w strategii marketingowej najczęściej pojawiają się następujące elementy: branding (zazwyczaj to wydatek raz na kilka lat), stworzenie strony internetowej (i utrzymanie jej), ewentualna produkcja i emisja reklam, działania contentowe i SEO (pozycjonowanie strony internetowej), prowadzenie kanałów w mediach społecznościowych.

Jak widzisz, odpowiedź na pytanie o to, ile należy wydać na reklamę, brzmi: to zależy.

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A