Rozpoczęła się budowa łącznika brzeskiego
access_time 2022-09-27 10:55:00
W poniedziałek, 26 września, rozpoczęła się budowa kolejnego odcinka łącznika brzeskiego w ciągu drogi krajowej nr 75. To jednocześnie pierwszy budowany odcinek nowej, dwujezdniowej DK75 Brzesko - Nowy Sącz, nazywanej sądeczanką.

- To kolejna istotna inwestycja w Małopolsce na którą czekają tysiące kierowców. Nowa droga o wysokich parametrach technicznych zwiększy bezpieczeństwo ruchu drogowego, rozładuje korki w godzinach szczytu i wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum Brzeska, kumulujący się między autostradą A4 a wyjazdem w kierunku Nowego Sącza. Realizacja tego zadania jest niezwykle ważna i potrzebna, bo łącznik brzeski jest fragmentem większego układu komunikacyjnego, który docelowo połączy Nowy Sącz z autostradą A4 i tym samym otworzy Sądecczyznę nie tylko na Małopolskę, ale także na cały kraj - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Inwestycja zostanie zrealizowana dzięki środkom z Krajowego Funduszu Drogowego. Wartość robót to ponad 110 mln zł. Inwestorem zadania jest Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Krakowie.

Dwujezdniowa droga o długości ok. 3 km rozpocznie się od zrealizowanego już i oddanego do ruchu w 2016 r. I etapu łącznika, który przebiega od węzła Brzesko na A4 do DK94. Wykonawca przystąpił już do wytyczenia geodezyjnego drogi i przygotowania terenu do budowy. Prace rozpoczną też archeolodzy. Nowa droga od strony zachodniej ominie miasto, wyprowadzając tym samym ruch tranzytowy z Brzeska w kierunku Nowego Sącza.

Inwestycja obejmuje budowę drogi głównej ruch przyspieszonego, łącznic, dodatkowych jezdni zlokalizowanych w pasie drogi głównej, a także budowę lub przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów. Powstaną obiekty inżynierskie i system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające - rowy, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne i retencyjno-infiltracyjne. Przebudowane zostaną istniejące drogi i skrzyżowania, urządzenia teletechniczne i energetyczne, sieci wodociągowe, sieci gazowe, urządzenia melioracyjne i hydrologiczne oraz urządzenia kolejowe. Przewidziano także zabezpieczenia akustyczne, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem naprowadzającym, zieleń i ogrodzenie drogi głównej. Wybudowane zostaną dwa mosty nad rzeką Uszwicą, wiadukt w Brzesku oraz przejścia dla zwierząt. Na długości ponad 400 m zostanie przełożone koryto rzeki Uszwicy.

Zakończenie budowy planowane jest w 2024 r.

ac / fot, źródło MI

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A,821