Studia I stopnia w Tarnowskiej Szkole Wyższej na kierunku: Pedagogika szkolna i terapia pedagogiczna
access_time 2022-10-10 10:40:00
Studia licencjackie na kierunku Pedagogika szkolna i terapia pedagogiczna obejmują nauczanie przedmiotów, pozwalających na uzyskanie wiedzy w zakresie prawidłowego rozwoju dzieci i młodzieży oraz zaburzeń tego rozwoju, metod pracy w instytucjach oświatowych, jak również umiejętności w obszarze diagnozowania dziecka, organizowania i prowadzenia działań wychowawczo-terapeutycznych wobec dzieci i młodzieży, a także działań profilaktycznych i interwencyjnych wobec uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym.

Studia I stopnia w Tarnowskiej Szkole Wyższej Akademii Nauk Stosowanych
w Tanowie, na kierunku: Pedagogika szkolna i terapia pedagogiczna

Absolwent tej specjalności zdobędzie kompetencje: diagnozowania specjalnych potrzeb edukacyjnych, trudności w nauce i problemów wychowawczych, prowadzenia działań terapeutycznych (kompensacyjnych), działań profilaktycznych (w zakresie opieki i wychowania), analizy przyczyn niepowodzeń szkolnych, podejmowania wszechstronnych działań korekcyjnych i kompensacyjnych wobec dzieci i młodzieży, a także rodzin wykazujących trudności wychowawcze, dostrzegania i samodzielnego rozwiązywania problemów teoretycznych i praktycznych z zakresu pedagogiki i terapii pedagogicznej.
 
 
W dzisiejszych czasach ukończenie studiów pedagogicznych stwarza wiele możliwości pracy na różnych instytucjach.
 

Wybrany kierunek przygotowuje absolwentów do pracy na stanowisku pedagoga szkolnego jak również do podjęcia pracy w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, ośrodkach terapii i poradniach dla osób uzależnionych, ośrodkach pomocy społecznej i pedagogicznej, służbach resocjalizacyjnych (zakładach karnych, zakładach poprawczych, schroniskach dla nieletnich), placówkach opiekuńczych, powiatowych i miejskich centrach pomocy rodzinie, instytucjach o charakterze interwencyjnym (policja, straż miejska, straż graniczna, urzędy celne, ośrodki interwencji kryzysowej, policyjne izby dziecka), w sądownictwie, w charakterze wychowawcy, doradcy, kuratora lub mediatora sądowego a także rządowych i samorządowych instytucjach zarządzania kryzysowego i ochrony ludności.
 
 
W trakcie studiów można uzyskać przygotowanie pedagogiczne i dzięki temu zdobyć uprawnienia nauczycielskie, a tym samym być zaszeregowany w wyższej stawce wynagradzania nauczyciela.
 
 
Kontynuacją nauki studenta Tarnowskiej Szkoły Wyższej Akademii Nauk Stosowanych w Tarnowie Pedagogiki szkolnej i terapii pedagogicznej jest słuszny wybór studiów II-go stopnia na kierunku Pedagogika.
 
 
Kierunek ten zapewnia naszym absolwentom rzetelne przygotowanie o charakterze interdyscyplinarnym i wszechstronną pomoc w kształtowaniu kompetencji zawodowych w wybranej przez siebie specjalności.



Nasza uczelnia oferuje w ramach kierunku Pedagogika następujące specjalności:
 

  • Specjalność: Edukacja włączająca - dotyczy realizacji zadań z zakresu edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) w warunkach kształcenia integracyjnego i ogólnodostępnego. Student zyska wiedzę oraz kwalifikacje niezbędną do pracy z osobami z niepełnosprawnością. W trakcie ich trwania student dowie się, na czym polega diagnostyka w pedagogice specjalnej, czym jest dydaktyka specjalna oraz jak wykorzystywać edukację włączającą w procesie nauczania
     
  • Specjalność: Diagnoza i terapia pedagogiczna – specjalność ta pozwala na nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii zaburzeń rozwojowych i trudności w uczeniu się. Absolwenci staną się specjalistami w obszarze rozwojowych i edukacyjnych trudności dzieci i młodzieży w zakresie projektowania pracy indywidualnej i grupowej dzięki poznanym narzędziom diagnostycznym, metodom, technikom i formom pracy terapeutycznej.
     

  • Specjalność: Resocjalizacja i bezpieczeństwo publiczne – obejmuje specyfikę metod i form pracy z osobami niedostosowanymi społecznie w warunkach wolnościowych, wolności dozorowanej i izolacji społecznej, problematykę diagnozy psychologicznej, resocjalizacyjnej i środowiskowej, ukierunkowanej na potrzeby profilaktyki społecznej i resocjalizacji, etiologię zjawiska przestępczości, organizację systemu instytucji wychowania resocjalizującego i systemu penitencjarnego oraz obowiązujące w tym zakresie rozwiązania prawne. Celem studiów jest przygotowanie do pracy w placówkach resocjalizacyjnych, pracy z młodocianymi i dorosłymi przestępcami, rodzinami dysfunkcyjnymi, osobami uzależnionymi i niedostosowanymi oraz wykluczonymi społecznie.

 


Tarnowska Szkoła Wyższa Akademia Nauk Stosowanych zaprasza.
Więcej na www.tszw.edu.pl 


 

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A,821