Kolejarze mają czas. Kiedy zamkną wiadukty? Nowe daty
access_time 2014-03-20 12:18:49
Do zapowiadanego paraliżu komunikacyjnego Tarnowa nie doszło. Ale nie dlatego, że prace świetnie zaplanowano, przygotowując dogodne objazdy. Powód jest inny - większość robót po prostu jeszcze nie ruszyła, a kolejarzom najwyraźniej nigdzie się nie spieszy...
Już teraz wiadomo, że remonty kilku tarnowskich wiaduktów potrwają o wiele dłużej niż zakładano. Informację taką PKP przekazały już do magistratu. Chodzi o sześć wiaduktów: przy ul. Zbylitowskiej, Krakowskiej, Wita Stwosza, Tuchowskiej, al. Tarnowskich i Gumniskiej. Dlaczego kolejarzom się nie spieszy? O PKP można by pisać bez końca. W tym wypadku wydawało się jednak, że opóźnień nie będzie, gdyż olbrzymia inwestycja (roboty tylko w Tarnowie będą kosztować ponad 200 mln zł) finansowana jest z unijnej perspektywy finansowej 2007-2013. Przyjmując, że UE pozwala rozliczać projekty nawet do dwóch lat po zakończeniu perspektywy, roboty powinny już dobiegać końca, by kolejarzom udało się je rozliczyć. W tzw. "międzyczasie" okazało się jednak, że "nasza" inwestycja, która jest częścią olbrzymiej modernizacji odcinka Rzeszów-Kraków, traktowana jest jako tzw. "inwestycja korytarzowa", czyli tworząca korytarz transportowy o znaczeniu europejskim, w związku z czym, można ją rozliczyć (czytaj: zakończyć) później. Według naszych, nieoficjalnych informacji, wiadomość ta "rozprężyła" kolejarzy, którzy znów mają na wszystko czas. Gorzej, gdy do zamknięcia wiaduktów dojdzie w jednym czasie. Wtedy paraliżu miasta nie unikniemy. Lektura najnowszego harmonogramu prac (poniżej) pokazuje, że "synchroniczne" dłubanie na wiaduktach jest nieuniknione. ul. PODGÓRSKA 05.04.2014 – 30.11.2014 FAZA 1.: 05.04.2014 – 15.06.2014 – ulica zamknięta - przebudowa wiaduktu kolejowego pod torem nr 1 FAZA 2.: 11.08.2014 – 30.11.2014 – ulica zamknięta - przebudowa wiaduktu kolejowego pod torem nr 2 ul. ZBYLITOWSKA 01.05.2015 – 31.12.2015 FAZA 1.: 01.05.2015 – 31.12.2015 – ulica zamknięta - usunięcie kolizji z infrastrukturą podziemną - budowa wiaduktu drogowego na linią kolejową - budowa nasypów - roboty drogowe nawierzchniowe - wykonanie stałego oznakowania pionowego i poziomego ul. CZERWONYCH KLONÓW 03.02.2014 – 30.11.2014 FAZA 1.: 16.06.2014 – 30.11.2014 – ulica zamknięta - przebudowa sieci infrastruktury podziemnej, rozbiórka i budowa obiektu po stronie nieparzystej, FAZA 2.: 01.12.2014 – 14.01.2015 – ruch wahadłowy - roboty wykończeniowe na obiekcie, roboty torowe, FAZA 3.: 15.01.2015 – 30.04.2015 – ulica zamknięta - rozbiórka i budowa obiektu po stronie parzystej, przebudowa ul. Czerwonych Klonów w sąsiedztwie obiektu. ul. WARSZTATOWA 20.05.2013 – 30.04.2015 FAZA 1.: 20.05.2013 – 09.03.2014 – ulica zamknięta - przebudowa wiaduktu kolejowego pod torem nr 1 FAZA 2.: 10.03.2014 – 31.12.2014 – ulica zamknięta - przebudowa wiaduktu kolejowego pod torem nr 2 FAZA 3.: 01.01.2015 – 30.04.2015 – ulica zamknięta - przebudowa układu drogowego ul. KRAKOWSKA 07.01.2014 – 31.12.2015 FAZA 1.: 07.01.2014 – 30.11.2014 – przejezdność po jednym pasie w każdym kierunku - przebudowa wiaduktu kolejowego strony nieparzystej układu torowego Stacji Tarnów FAZA 1.1.: 4 weekendy w roku – ruch wahadłowy - wykonanie ściany szczelinowej w osi wiaduktu FAZA 2.: 01.12.2014 – 14.06.2015 – przejezdność po jednym pasie w każdym kierunku - przebudowa wiaduktu kolejowego strony parzystej układu torowego Stacji Tarnów FAZA 2.1.: 4 weekendy w roku – ruch wahadłowy - wykonanie ściany szczelinowej w osi wiaduktu FAZA 3.: 15.06.2015 – 31.12.2015 – przejezdność po jednym pasie w każdym kierunku - modernizacja ul. Krakowskiej – roboty drogowe ul. WITA STWOSZA 15.04.2014 – 15.11.2015 FAZA 1.: 15.04.2014 – 30.11.2014 – ulica zamknięta - przebudowa wiaduktu kolejowego strony nieparzystej układu torowego Stacji Tarnów FAZA 2.: 01.12.2014 – 30.05.2015 – ulica zamknięta - przebudowa wiaduktu kolejowego strony parzystej układu torowego Stacji Tarnów FAZA 3.: 01.06.2015 – 15.11.2015 – ulica zamknięta - przebudowa układu drogowego ul. TUCHOWSKA 05.05.2014 – 31.07.2015 FAZA 1.: 05.05.2014 – 30.11.2014 – ulica zamknięta - przebudowa mostu kolejowego nad rz. Wątok i ul. Tuchowską linii 91 pod torem nr 1 FAZA 2.: 01.12.2014 – 31.07.2015 – ulica zamknięta - przebudowa mostu kolejowego nad rz. Wątok i ul. Tuchowską linii 91 pod torem nr 2 - przebudowa wiaduktu kolejowego na ul. Tuchowską łącznicy 609 Tarnów Wschód – Tarnów Filia al. TARNOWSKICH 27.10.2014 – 31.12.2015 FAZA 1.: 27.10.2014 – 31.07.2015 – ruch prowadzony by-passem przejazdu kolejowego - budowa wiaduktu kolejowego FAZA 2.: 01.08.2015– 31.12.2015 – ulica zamknięta - przebudowa układu drogowego ul. GUMNISKA 27.10.2014 – 31.12.2015 FAZA 1.: 27.10.2014 – 14.12.2014 – ruch wahadłowy - usunięcie kolizji z infrastrukturą podziemną. - obniżenie niwelety drogi dla uzyskania skrajni pionowej 2,20m na czas budowy ustroju nośnego. FAZA 2.: 15.01.2015 – 15.06.2015 – przejezdność po jednym pasie w każdym kierunku dla pojazdów osobowych z utrzymaniem skrajni pionowej 2,20m do szalunku ustroju nośnego. - wykonanie podpór etap II - wykonanie płyty wiaduktu FAZA 3.: 16.06.2015 – 31.12.2015 – ruch wahadłowy - wykonanie rozbiórki starego obiektu - przebudowa układu drogowego - budowa kanalizacji deszczowej odwodnienia układu drogowego biegnącej środkiem drogi FAZA 4.: okresowe wyłączenia z ruchu w godzinach 22.00 – 06.00 spowodowane etapowaniem robót – ulica zamknięta. Prace na terenie miasta odbywają się w ramach realizowanego przez PKP PLK projektu „Modernizacja linii kolejowej E30/C-E30, odcinek Kraków – Rzeszów”, w ramach którego linia kolejowa będzie modernizowana i dostosowywana do wysokich, europejskich standardów dla międzynarodowych korytarzy transportowych. W efekcie linia ma być dostosowana do prędkości maksymalnej dla pociągów pasażerskich 160 km/h i towarowych 120 km/h.
Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A