Ostatni etap prac na ul. Błonie
access_time 2012-07-10 11:01:07
To już ostatni etap prac nawierzchniowych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Błonie. W ciągu trzech dni na 200-metrowym odcinku zostanie ułożone 1,4 tysiąca ton masy bitumicznej. Roboty zakończą się do 31 lipca.
Większa ulica Błonie - Prace nawierzchniowe uzależnione są od warunków atmosferycznych. Jeśli będą sprzyjające, to ostatni etap powinniśmy wykonać w ciągu trzech dni. Na ul. Błonie budujemy dwie jezdnie o szerokości 7 m każda wraz z pasem rozdzielającym o szerokości od 2 do 7 m i chodnikami - mówi Michał Pudlewski, Kierownik Budowy, Skanska. Na ul. Błonie zostanie ułożone 1,4 tysiąca ton masy bitumicznej. Wcześniej na rondzie Skanska ułożyła już prawie 2,4 tysiąca ton masy. Wahadłowo do drugiej połowy lipca Rondo, które Skanska wybudowała na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i ul. Błonie, zostało udostępnione kierowcom już w czerwcu. - Budowę ronda rozpoczęliśmy w listopadzie ubiegłego roku. Na początku czerwca na rondzie została położona asfaltowa nawierzchnia. Na razie ruch przez rondo odbywa się wahadłowo i taka sytuacja będzie obowiązywała jeszcze do drugiej połowy lipca, po czym kierowcy będą mogli jeździć przez rondo i nową ul. Błonie już bez żadnych utrudnień - mówi Robert Jaskot, Menadżer Projektu, Skanska. Największe rondo w mieście Rondo wybudowane przez Skanska na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i ul. Błonie powstało na zlecenie Urzędu Miasta Tarnowa. Koszt inwestycji to 6,2 mln zł. Rondo będzie stanowić element łączący al. Jana Pawła II z węzłem "Krzyż" autostrady A4. Jest największym tego typu skrzyżowaniem w mieście, o 55 m średnicy zewnętrznej i 37 m wewnętrznej. - Na środku ronda znajduje się wyspa z niską zielenią. Jest ona otoczona dwupasmową jezdnią o szerokości 9 m, z czego szerokość samej jezdni wynosi 7,5 m, a 1,5 m zajmuje pas z kostki kamiennej, który służy większym pojazdom (np. tirom) do bezpieczniejszego przejazdu - mówi Robert Jaskot. Na wlotach ronda Skanska zamontowała też pierwsze w Tarnowie bramownice, czyli konstrukcje wsporcze, na których zostały zamontowane tablice informacyjne wyniesione nad jezdnię. Ułatwią one kierowcom poruszanie się po rondzie, wskazując kierunek jazdy z poszczególnych pasów jezdni.
Komentarze...