Rozpoczęło się układanie nawierzchni na największym rondzie w Tarnowie
access_time 2012-06-04 10:20:13
Rozpoczęło się układanie nawierzchni na największym rondzie w Tarnowie. W pierwszych dniach czerwca na rondzie zostanie położone 2,4 tysiąca ton masy bitumicznej.
To pierwszy etap prac nawierzchniowych na rondzie. Po jego zakończeniu nastąpi skierowanie ruchu z al. Jana Pawła II na łącznik autostradowy. Skręt z al. Jana Pawła II w ul. Błonie będzie ograniczony do samochodów osobowych i komunikacji miejskiej. Te zmiany w organizacji ruchu planowane są w drugiej połowie czerwca. Trwają prace nawierzchniowe - Prace nawierzchniowe uzależnione są od warunków atmosferycznych. Jeśli będą sprzyjające, to pierwszy etap powinniśmy zakończyć w ciągu tygodnia - mówi Robert Jaskot, Menadżer Projektów, Skanska. W pierwszym etapie ułożone zostanie prawie 2,4 tysiąca ton masy bitumicznej. Pod koniec czerwca, w drugim etapie prac nawierzchniowych, wykorzystane zostanie kolejne 1,4 tysiąca ton masy bitumicznej. Rondo w połowie wakacji Prace na skrzyżowaniu ul. Błonie i al. Jana Pawła II Skanska zakończy do 31 lipca. – Roboty rozpoczęliśmy w listopadzie ubiegłego roku. W ramach inwestycji przebudowaliśmy m.in. sieć wysokiego napięcia i uzbrojenie terenu oraz wykonaliśmy podbudowę drogi, a po położeniu nawierzchni pozostanie nam jeszcze budowa ścieżek rowerowych, wykonanie oświetlenia i oznakowania docelowego ronda oraz przebudowywanej ul. Błonie - wyjaśnia Jaskot. Wraz z budową ronda Skanska rozbudowuje też ul. Błonie w ciągu drogi krajowej nr 73. Na odcinku około 200 m budowane są dwie jezdnie o szerokości 7 m każda wraz z pasem rozdzielającym o szerokości od 2 do 7 m i chodnikami. Największe rondo w mieście Rondo budowane przez Skanska na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i ul. Błonie powstaje na zlecenie Urzędu Miasta Tarnowa. Koszt inwestycji to 6 mln zł. Rondo będzie stanowić element łączący al. Jana Pawła II z węzłem "Krzyż" autostrady A4. Będzie największym tego typu skrzyżowaniem w mieście o 55 m średnicy zewnętrznej i 37 m wewnętrznej. Na środku ronda znajdzie się wyspa z niską zielenią. Będzie ona otoczona dwupasmową jezdnią o szerokości 9 m, z czego szerokość samej jezdni wyniesie 7,5 m, a 1,5 m zajmie pas wewnętrzny z kostki kamiennej.
Komentarze...