Co Polacy chcieliby dostać na Walentynki - Polki to romantyczne flirciary
access_time 2011-02-14 13:09:49
Aż 44 proc. Polaków oczekuje prezentu na Walentynki, z czego tylko 5 proc. chce by było to coś wyjątkowego. Kto pierwszy mówi "Kocham Cię"? Czy Polki wierzą w miłość od pierwszego wejrzenia? Jaki jest ideał mężczyzny?


Dla ponad połowy badanych najlepszym podarunkiem jest wspólne spędzenie czasu z ukochaną osobą np. na romantycznej kolacji. W cenie jest też bukiet czerwonych róż. Wśród materialnych prezentów największą popularnością w Polsce cieszą się odzież, zabawki erotyczne, perfumy i biżuteria. Walentynki to dla Polaków okazja do wyrażenia swoich uczuć – mówi tak 28 proc. badanych, okazja do ożywienia związku (17 proc.), a dla co dziesiątej osoby nawiązanie kontaktu z kimś nowym lub przełamanie nieśmiałości.

Szybkie tempo życia powoduje, że w tym szczególnym dni chcemy po prostu spędzić ze sobą trochę czasu. Wspólna kolacja to prezent, który usatysfakcjonuje co czwartego pana i co piątą panią – mówi Magdalena Krukowska PR Manager Grupy Allegro. – Jeśli chodzi o prezenty materialne, to Polacy częściej niż obywatele innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej wybierają prezenty związane z erotyką – dodaje.

Żadna z zapytanych kobiet nie chciałaby otrzymać w prezencie bielizny. Mężczyźni natomiast nie są zainteresowani biżuterią. Ok. 14 proc. respondentów chciałoby dostać bukiet czerwonych róż, przy czym w tej grupie dominują kobiety. O tym klasycznym podarunku marzy co czwarta pani. Dla co dziesiątego mężczyzny dobrym pomysłem są np. słodycze, które w tym samym czasie chciałoby dostać tylko ok. 1 proc. kobiet.

Ciekawe wnioski płyną także z analizy danych sprzedażowych serwisów aukcyjnych Grupy Allegro, które działają m.in. w Czechach i na Węgrzech. Czesi najchętniej kupują swoim ukochanym odzież i biżuterię. Węgrzy najczęściej decydują się na zakup zabiegów upiększających i kosmetyków.

Na prezenty walentynkowe najmniej wydają Czesi. Średnia wartość podarunku zakupionego na Walentynki w tym kraju to ok. 32-40 PLN. Tymczasem w Polsce wynosi ona 60 PLN, a na Węgrzech odpowiednio 60 – 90 PLN.

W badaniu wzięło udział 607 osób w wieku powyżej 18 lat z całej Polski, dobranych losowo. Wśród nich 46 proc. stanowiły kobiety. Przeważały osoby z wykształceniem średnim (57 proc.) i wyższym (31 proc.), dalej zawodowym (9 proc.) i podstawowym (3 proc.).

Badanie przeprowadził Instytut Badań IPC na zlecenie Grupy Allegro.





POLKI TO ROMANTYCZNE FLIRCIARY – NIE TYLKO NA WALENTYNKI!

Prawie ¾ Polek wierzy w miłość od pierwszego wejrzenia, a połowę przynajmniej raz w życiu właśnie taka miłość spotkała. Mężczyzna idealny to ich zdaniem ponadprzeciętnie wysoki (183 cm) brunet o niebieskich lub brązowych oczach, zarabiający dwukrotność średniej krajowej – biznesmen, informatyk, lekarz lub prawnik. Z kolei idealna, nierozłączna para to według 52% Polek… Barbie i Ken.

Kultowa na całym świecie para – Barbie i Ken wyprzedziła hollywoodzkie sławy: Angelinę Jolie i Brada Pitta czy Victorię i Davida Beckhamów (po 11% wskazań respondentek). Polek nie pociąga ani władza, ani sława. Zdecydowanie odrzucają polityka, jako mężczyznę idealnego. Wybierając partnera „na życie” nie interesują ich też aktorzy, choć Polka najchętniej wybrałaby się na rankę przede wszystkim z którymś z zagranicznych znanych przystojniaków, takich jak Johnny Depp, George Clooney czy Brad Pitt (odpowiednio 35, 34, 31% Polek). Z polskich „ciach” najbardziej interesujący wydają się Paweł Małaszyński (27% głosów) i Maciej Zakościelny (wybrany przez 24% respondentek). Choć większość pań zgadza się, że mężczyźni są „nieco innym gatunkiem” i „pochodzą z Marsa”, nie jest to silne przekonanie. Mimo romantycznych „wizji” partnera idealnego, oczekiwania Polek wobec mężczyzn są raczej nowoczesne i wykraczają poza stereotyp „macho”.

Flirt na porządku dziennym

Polki to urodzone flirciary – 2/3 pań, szczególnie młodszych i niezamężnych, lubi flirtować. Jedynie co ósma deklaruje, że nie lubi flirtu. Zalotne spojrzenia i dwuznaczne gesty przydarzają się nie tylko młodym kobietom, ale także paniom powyżej 40. roku życia (52%) oraz mężatkom (62%). Najczęściej flirciarami są kobiety, które wierzą w miłość od pierwszego wejrzenia. Taką miłość przeżyła połowa respondentek. Wydaje się, że Polki rzadko się zakochują. Przeciętnie respondentki były zakochane tylko 2 lub 3 razy w życiu. Co ciekawe, średnia liczba miłosnych uniesień nie zmienia się wraz z wiekiem. Kobiety powyżej 40. roku życia nie były zakochane częściej niż te, które nie skończyły 30 lat.
Zdaniem prawie połowy badanych możliwe jest ponowne zbudowanie szczęśliwego związku z byłym partnerem. Warunkiem jest, aby mężczyzna zmienił się, zaczął większą wagę przykładać do potrzeb i zrozumienia partnerki.

Kto pierwszy mówi „Kocham Cię”?

W większości związków miłość pierwszy wyznał mężczyzna. Respondentki młodsze (do 29. roku życia) nieco częściej wyznają miłość jako pierwsze (23%). W 90% związków wyznanie miłości padło w ciągu pierwszego pół roku trwania związku, w co czwartym związku był to pierwszy miesiąc znajomości. Wiele kobiet (39% ogółu; aż 47% w wieku 40+) nie pamięta, w jakim momencie ich związku jedno z partnerów wyznało miłość.

Polki umiarkowanie lubią Walentynki

Walentynki w tym roku planuje świętować 43% respondentek. Święto jest nieco popularniejsze wśród młodszych pań (18 – 29 lat). W tej grupie co druga badana będzie celebrowała ten dzień. Jedynie co piąta jest przekonana, że nie będzie szczególnie świętować. Polki chciałaby spędzić dzień zakochanych w tradycyjny sposób: liczą na to, że otrzymają kwiaty (27% kobiet) bądź biżuterię (11%), wyjdą razem z ukochanym na romantyczną kolację lub do kina (21%). Co dwudziesta Polka chciałaby, aby partner sprawił im w Walentynki niespodziankę. Co trzecia Polka chciałaby spędzić ten wyjątkowy dzień na wspólnym wyjściu z ukochanym, najlepiej do restauracji lub kawiarni. Część z nich chciałaby ten dzień spędzić w domu (27%), części marzy się walentynkowy wyjazd w góry albo za granicę.

Badanie „Życie uczuciowe Polek” zrealizowane przez IQS na zlecenie Mattel Poland w dniach 2-7 lutego 2011 r., metodą CAWI na próbie N: 450 kobiet, w trzech grupach wiekowych: 18-29 lat, 30-39 lat oraz 40-49 lat.


Zobacz także:
Rozwiązanie konkursu "NIECENZURALNE WALENTYNKI"

Komentarze...