W kursie tańca uczestniczą uczniowie klasy I D oraz II D. Zajęcia te doskonale wykorzystują rosnącą popularność tańca, propagowanego przez programy telewizyjne
typu „Taniec z Gwiazdami” czy „You Can Dance”. Program wprowadzania tańca towarzyskiego do szkół publicznych opiera się na projekcie
wdrożonym w szkołach publicznych Nowego Jorku, zainicjowanym przez Pierre’a Dullaine (Projektowi temu poświęcony był film fabularny pt. „Take the
Lead” – polskie tłumaczenie „Wytańczyć marzenia”). Prowadzący jest byłym tancerzem turniejowym tańca towarzyskiego oraz byłym prezesem
i instruktorem Klubu Tańca Towarzyskiego Pałacu Młodzieży w Tarnowie.
Zaznajomienie uczniów z tańcem towarzyskim jest zgodne z założeniami V LO, która ma uczyć nie tylko wiedzy podręcznikowej, ale także wychowywać i przygotowywać uczniów do dorosłego życia. Umiejętność tańca uczniowie mogą wykorzystać zarówno na dyskotekach i zabawach szkolnych, jak i w swoim przyszłym życiu, w którym znajomość tańca jest niejednokrotnie traktowana na równi ze znajomością savoir-vivru. Taniec towarzyski uczy ogłady i współdziałania z innymi ludźmi, a także przyczynia się do zacieśniania więzów interpersonalnych oraz lepszego poznawania np. kolegów czy koleżanek z klasy, z którymi do tej pory nie utrzymywało się kontaktów. Ze zdobytych na kursie tańca wiadomości i umiejętności uczniowie niejednokrotnie będą korzystać w swoim życiu prywatnym, a w przyszłości niewątpliwie także w zawodowym.
Zapoznanie nie tylko z nowymi krokami, ale i z kulturą tańca, sprzyja wychowaniu młodzieży bez przemocy i pomaga uczniom w wieku dojrzewania w obyciu z
drugą płcią, traktowaną w sposób partnerski i z szacunkiem, a nie przedmiotowo, jak to często bywa w kulturze masowej - mówi nauczyciel, mgr Marcin Zaród.