„Mikołajkowy Wieczór Kabaretowy”- Ireneusz Krosny i Kabaret Młodych Panów
access_time 2006-12-01 14:55:23
Tarnowskie Centrum Kultury zaprasza na Mikołajkowy Wieczór Kabaretowy”, podczas którego wystąpią:
„Teatr Jednego Mima”- IRENEUSZ KROSNY
oraz KABARET MŁODYCH PANÓW.
Impreza odbędzie się w Kinie „Marzenie” (Tarnów, ul. Staszica 4), 10 grudnia 2006r., początek o godz. 19.00.


Bilety w cenie 20 zł (przedsprzedaż), 25 zł (w dniu imprezy) do nabycia w Biurze Obsługi TCK oraz w kasie Kina „Marzenie”.

IRENEUSZ KROSNY urodził się w Tychach w Polsce w 1968 roku. W latach 1982 - 1992 pracuje kolejno w trzech amatorskich teatrach pantomimy, wśród których znalazła się "Scena Pantomimy KUL" przez niego założona i prowadzona. W 1992 roku rozpoczyna zawodową działalność solową pod nazwą "Teatr Jednego Mima". W sezonie 1995/6 Ireneusz Krosny bierze udział w trzech najważniejszych festiwalach komicznych w Polsce i wszystkie wygrywa otrzymując trzy Grand Prix.
To otwiera mu drogę do telewizji nagrywa wiele programów telewizyjnych w tym dwa cykliczne. W 1997 prowadzi warsztaty pantomimiczne w wielu szkołach teatralnych min. w Krakowie i Wilnie. W 1998 roku zdobywa czwarte Grand Prix na pierwszej edycji nowego festiwalu komicznego "Kataryniarze 98" oraz występuje w Czechach, Rosji, Niemczech, Kanadzie i w USA, gdzie otrzymuje nagrodę "Critic's Choice" amerykańskiej gazety artystycznej Chicago Reader. Występuje na festiwalach komedii i pantomimy min.: Chunchon w Korei Południowej, Lachmesse w Lipsku, Kaukliar w Bratysławie, Body/language festiwal w Sztokholmie i wielu innych.

Wystawia cztery premiery półtoragodzinnych spektakli: "Punkt widzenia", "Z przymrużeniem ucha" "Nieco ostrzej" i "The best of - czyli wybór najśmieszniejszych etiud z repertuaru". Dziś Ireneusz Krosny jest niewątpliwie najbardziej znanym i uznanym mimem komicznym w Polsce, a jego sztuka, poprzez czystość formy i oryginalność stylu zyskuje coraz szerszą publiczność na całym świecie.
Ireneusz Krosny tworzy autorskie, pantomimiczne, spektakle komediowe. Siła jego sztuki pochodzi z dwóch źródeł. Po pierwsze jest to ogromna kreatywność. W swoich etiudach opowiada zarówno o historii jak i aktualnych przejawach życia społecznego i towarzyskiego, nie stroni od abstrakcji, absurdu. Każda z etiud posiada zaskakującą puentę i niesie w sobie jakieś przesłanie. Drugim źródłem siły jest oryginalny własny styl. Krosny wypracował oryginalną technikę poruszania się mima w grze komediowej. Jego technika jest przeźroczysta jak dykcja u aktora - czyni każdy ruch zrozumiałym, ale nie zwraca uwagi sama na siebie, daje widzowi poczucie łatwości pracy mima na scenie. Krosny nie stosuje makijażu, w szczególności nie stosuje pobielania twarzy. Występuje zawsze w czarnym, neutralnym kostiumie. Chicago Reader uzasadniając przyznanie wyróżnienia właśnie Ireneuszowi Krosny napisał: "Świeży, śmieszny, nie można mu się oprzeć" W swoich etiudach opowiada zarówno o historii jak i aktualnych przejawach życia społecznego i towarzyskiego, nie stroni od abstrakcji, absurdu. Każda z etiud posiada zaskakującą pointę i niesie w sobie jakieś przesłanie.Drugim źródłem siły jest oryginalny własny styl. Krosny wypracował oryginalną technikę poruszania się mima w grze komediowej. Jego technika jest przeźroczysta jak dykcja u aktora - czyni każdy ruch zrozumiałym, ale nie zwraca uwagi sama na siebie, daje widzowi poczucie łatwości pracy mima na scenie. Krosny nie stosuje makijażu, w szczególności nie stosuje pobielania twarzy. Występuje zawsze w czarnym, neutralnym kostiumie.

KMP, czyli KABARET MŁODYCH PANÓW- 3/4 obecnego składu KMP (Robert Korólczyk, Bartek Demczuk, Mateusz "Banan" Banaszkiewicz) zaczynało swoją przygodę ze sceną od kabaretu "Dudu", który działał w latach 1998 - 2003, natomiast 1/4 (Łukasz "Kaczor" Kaczmarczyk) podstawy swojej wiedzy i doświadczenia zdobywał w kabarecie "Noł Nejm", który działa do dziś, chociaż w mocno zmienionym składzie. O KMP można powiedzieć, że zrodziło się z tęsknoty. Głównie tęsknoty Roberta, który po zakończeniu działalności "Dudu" wyemigrował, aż pod Wrocław i na kilka lat porzucił scenę. Serce jednak ciągnęło go i do Rybnika i do kabaretu. Wystarczyło kilka rozmów z Kaczorem, który tęsknił do jakiejś odmiany i z Bartkiem, który wciąż pamiętał, jak to jest "być w kabarecie", aby plany założenia nowej grupy nabrały realnych kształtów.

W pierwszym składzie kabaretu, obok trójki doświadczonych "kabareciarzy" występował Szymon Tomecki - aktor jednego z rybnickich teatrów amatorskich, którego Kaczor wypatrzył na widowni podczas imprezy "Larma". Stanowisko technicznego grupa zaproponowała Piotrkowi Sobikowi, osobie od lat związanej z rybnickim środowiskiem kabaretowym.

Pierwszy program KMP pod tytułem: "My na prawdę chcemy pracować" powstał w lecie 2004r., a swoją premierę miał 7 października 2004r. podczas IX Rybnickiej Jesieni Kabaretowej. Po kilku modyfikacjach zdobył uznanie publiczności i jurorów festiwali i przeglądów kabaretowych w całej Polsce.
W sierpniu 2005r. z kabaretem pożegnał się Szymon. Chociaż świetnie sprawdzał się na scenie, rozstanie było koniecznością. Jego miejsce, w ciągu zaledwie dwóch tygodni zajął Mateusz "Banan" Banaszkiewicz, związany wcześniej również z kabaretem "Dudu". Od pierwszych prób było wiadomo, że jest właściwym człowiekiem na właściwym miejscu, czego najlepszym dowodem było zdobycie I miejsca podczas Lidzbarskich Biesiad Humoru i Satyry, które tradycyjnie odbywają się pod koniec sierpnia.
Pierwszy program utrwalił się w pamięci widzów również dzięki realizacjom telewizyjnym (TVP2, TVP3, Polsat, HBO). Do najbardziej znanych skeczy należą z pewnością "Blacharz" i "Urząd Pracy", oraz... Striptiz, do słynnej piosenki Joe Cockera "You can leave your hat on" z choreografią Izabeli Barskiej, który stanowił zakończenie programu. Kontrowersyjny taniec podzielił widzów i jurorów, budząc zawsze sprzeczne emocje i niezmiennie burzę oklasków i pisków piękniejszej części widowni.

Właśnie z powodu niekończącej się dyskusji na temat striptizu tytuł drugiego programu do niego nawiązuje. Program "Ubrany facet też może być śmieszny" powstał w ciągu miesiąca, swoją nieoficjalną "premierę" miał podczas XXII PAKI i - pomimo braku golizny, oraz pewnego niedopracowania - od razu przypadł do gustu widowni i jurorom.
Drugim programem Młodzi Panowie wywalczyli już kilka ważnych nagród i cały czas zdobywają nowe. Ponieważ już poprzednio członkowie grupy sprawdzili się zarówno jako wokaliści, jak i dobrzy tancerze (a pani choreograf nie mogłaby pozostać bez zajęcia), w tym programie również znalazło się miejsce na piosenkę i taniec - tym razem brawurowe tango pt. "Władza", które zdobyło III miejsce na prestiżowym festiwalu piosenki kabaretowej "OBORA' w Poznaniu. Skecze: "Nauczyciele", "Amerykanin", "Supermarket", "Drogówka" czy piosenkę "Władza" emitowały stacje telewizyjne, takie jak TVP2, polsat, TVN czy HBO. Wiosną 2006 roku swoje zainteresowanie Kabaretem wyraziła Agencja Artystyczna Halama. W połowie czerwca KMP podpisało umowę agencyjną tym samym powierzając dalszy rozwój swojej kariery w dobre ręce Małgorzaty Wakuluk.

Pomimo tego, że KMP tworzą artyści z dużym doświadczeniem i dorobkiem scenicznym, kabaret jest wciąż bardzo "młody". Znajduje się w fazie intensywnego rozwoju, ciągłego odkrywania swoich możliwości, poznawania mocnych i słabych stron, kształtowania niepowtarzalnego stylu i szukania swojej drogi.

W Tarnowie, Kabaret Młodych Panów zaprezentuje swój najnowszy program kabaretowy. %%br%%
Komentarze...