W Tarnowie powstaje Centrum Zarządzania Kryzysowego
access_time 2017-07-18 07:36:00Centrum Zarządzania Kryzysowego połączy w jednym miejscu dwie, na co dzień ściśle współpracujące jednostki – Straż Miejską i Wydział Bezpieczeństwa Publicznego Urzędu Miasta Tarnowa.- Łącząc w jednej lokalizacji dwie instytucje, odpowiedzialne za porządek i bezpieczeństwo miasta, unikniemy choćby zagrożenia utraty łączności telefonicznej. Będziemy się kontaktować bezpośrednio – podkreśla Krzysztof Tomasik. W Centrum Zarządzania Kryzysowego znajdzie się między innymi sala odpraw, przeznaczona do spotkań i konsultacji ze służbami, będzie tam również centrala monitoringu miejskiego. Centrum Zarządzania Kryzysowego pełni rolę punktu koordynacyjnego i ośrodka łączności, scalającego służby ratownicze i komunalne, zarówno w czasie ich codziennej działalności, jak i w razie sytuacji kryzysowych, takich jak między innymi powodzie, klęski żywiołowe czy awarie oraz związanych z nimi akcji ratowniczych.
Prace przy Nadbrzeżnej Dolnej ruszyły wiosną. Częściowa rozbiórka budynku została już zakończona, rozpoczyna się wznoszenie ścian, zakończyły się też prace w piwnicach budynku. Z pomieszczeń, które muszą zostać podwyższone, wybrana została ziemia, wylane nowe wylewki, wyremontowana kanalizacja. Nowy budynek będzie też wolny od azbestu, który został usunięty i którego nie stosuje się już w budownictwie. Modernizacja komendy Straży Miejskiej obejmie między innymi wyburzenie ścian, sufitów i dachu, remont piwnic i klatki schodowej, dostosowanie budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych, wymianę okien i drzwi, montaż klimatyzacji, paneli fotowoltaicznych oraz oświetlenia LED. Do przebudowanej komendy strażnicy wprowadzą się prawdopodobnie w czerwcu przyszłego roku. Prace będą kosztować około 3,1 miliona złotych. Straż Miejska dzieliła budynek przy Nadbrzeżnej Dolnej 7 z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną. Teraz obie instytucje przeniosły się do tymczasowej siedziby, na ulicę Brodzińskiego 14.
Foto. PrintScreen Google Maps