Tarnowskie Gemini coraz mocniej angażuje się w życie miasta i regionu
access_time 2019-12-31 09:30:00
Gemini Park Tarnów to centrum handlowe dopasowane do swojego regionu. Obiekt coraz mocniej zaznacza się na rynku, nie tylko dzięki szerokiej ofercie, ale także zaangażowaniu w życie miasta i jego mieszkańców.

Nowa rola galerii

Centra handlowe w Polsce ewoluują. Stają się uczestnikami życia miasta i swoich społeczności, wspierając liczne przedsięwzięcia i organizacje społeczne i pozarządowe. W efekcie, coraz częściej angażują się chociażby w życie kulturalne, edukację młodzieży czy pomoc charytatywną.

- Galerie wychodzą poza handlowy schemat, jaki znaliśmy przez lata. Dziś to miejsca, które integrują społeczność lokalną i działają na jej rzecz, np. poprzez patronat, partnerstwo czy mecenat nad projektami z obszaru sztuki, sportu, edukacji, ekologii czy zdrowia. To nowy kierunek, po który sięga się coraz odważniej - mówi Zbigniew Nowak, dyrektor Gemini Park Tarnów.

Co ciekawe, jest on zgodny ze światowymi trendami. Jak pokazuje raport "The Future of Shopping Center Industry" Międzynarodowej Rady Centrów Handlowych zżycie się centrum handlowego z jego społecznością i zaangażowanie w jej rozwój, jest kluczowym elementem zmian całego globalnego rynku. Co to oznacza w praktyce?

- Galerie handlowe powoli stają się centrami życia lokalnych społeczności, stawianymi na równi np. z ośrodkami kulturalnymi. Zwrócenie się ku własnemu sąsiedztwu przejawia się zarówno w inwestycjach, ale również w większej liczbie wydarzeń, wśród których dominują akcje partnerskie między innymi z lokalnymi instytucjami, miastem czy służbami. To element, który na stałe wchodzi już do działalności wielu galerii - mówi Nowak.

Tarnowska galeria przoduje

Gemini Park Tarnów jest na to najlepszym przykładem. Od kilku lat centrum handlowe coraz mocniej zrasta się z lokalną społecznością, podejmując się realizacji inicjatyw wspólnie z miejscowymi służbami, szpitalami, uczelniami, stowarzyszeniami, fundacjami, a nawet lokalnymi społecznikami i twórcami kultury. Galeria wychodzi także z własnymi projektami, które pomagają scalić społeczność wokół niej.

Warto wspomnieć chociażby placówkę Siemacha SPOT, działającą tuż przy Gemini Park - pierwszy na świecie ośrodek socjoterapeutyczny, który powstał przy galerii handlowej. Miejsce to, powstałe z inicjatywy przedsiębiorcy i filantropa Rafała Sonika, ma za zadanie pomóc lokalnej społeczności, a zwłaszcza okolicznej młodzieży.

- Siemacha integruje, ale i wspiera. Oprócz zajęć rozwijających i edukacyjnych, pomoc mogą znaleźć w nim osoby potrzebujące opieki m.in. psychologa, pedagoga czy logopedy. Placówka organizuje także zajęcia pokazujące jak zagospodarować czas wolny, a tym samym spędzić go produktywnie na rozwoju osobistym. Umożliwia jej to własne zaplecze muzyczne, multimedialne czy sportowo - rekreacyjne, a także organizowane przez placówkę wyjazdy - mówi Nowak.

Pionierskie podejście udowadnia, że rola galerii może dziś wychodzić daleko poza przyjęte ramy. Zresztą nie jest to jedyne tak odważne przedsięwzięcie tarnowskiego Gemini. Od początku tego roku centrum handlowe realizuje kampanię "Tarnowskie Oblicza Mody". Ta ma za zadanie wypromować galerię, ale także pokazać potencjał ludzki Tarnowa i całego regionu.

Do udziału w niej zaproszono blisko 100 ambasadorów! Wśród nich znalazły się osoby w różnym wieku i o różnej profesji, mocno związane z miastem i regionem, które sukces i mistrzostwo osiągnęły dzięki swojej pasji. W kampanii nie brakuje m.in. sportowców, artystów, muzyków, lokalnych biznesmenów, nauczycieli, dziennikarzy czy aktorów. Jest to pierwsza tego typu kampania organizowana przez centrum handlowe w Polsce.

- Projektem „Tarnowskie oblicza mody” zwracamy uwagę na to, co jest dziś siłą Tarnowa - ludzie z ogromną pasją do życia, potrafiący przekuć ją w zawodowy sukces, a tym samym zainspirować innych do działania. Jest to świeże podejście do promocji regionu, w którym wyraźnie podkreśla się, że najlepszą jego wizytówką są mieszkańcy - mówi Nowak.

Sama kampania przyniosła także serią oddolnie inspirowanych wydarzeń, których inicjatorami stali się sami ambasadorzy. Dzięki ich zaangażowaniu od początku tego roku w Tarnowie odbyło się aż 20 akcji społecznych, w tym m.in. Dzień Kobiet ze strażą miejską, znakowanie rowerów i rejestracja psów w sklepach zoologicznych w Gemini Park, produkcja ekologicznych toreb reklamowych z banerów reklamowych, występy artystyczne w ramach Festiwalu na zakończenie lata, Targi „Mama&Dziecko”, ścianka wspinaczkowa wewnątrz centrum handlowego oraz flashmob i inne pokazy taneczne. Kampania również zaowocowała cotygodniowym programem w lokalnym radiu RDN, w którym przedstawiane są sylwetki ambasadorów.

- Kampania Gemini Park pokazuje nie tylko, jak może wyglądać zaangażowanie galerii i jej nowa, szersza rola w mieście, ale także jak podejmowane przedsięwzięcia mogą dopełniać się z celami np. władz miasta czy lokalnych instytucji. Tutaj nie ma sprzeczności, bo korzysta każdy. Miasto zyskuje partnera, mieszkańcy miejsce, które wspiera ich działalność, a galeria integruje wokół siebie lokalną społeczność – mówi Zbigniew Nowak.

Przyjazny jak galeria

Dobre relacje ze społecznością lokalną procentują. - Taki kierunek pozwala lepiej osadzić galerię w jej naturalnym otoczeniu. Tworzy także emocjonalny związek mieszkańców z obiektem, a tym samym ma kolosalny wpływ na to, jak galeria jest odbierana. Im obiekt jest bardziej zaangażowany, tym staje się bliższy mieszkańcom, bo przestają w nim widzieć tylko ofertę handlową. Tarnowianie rozpoznają ambasadorów jak znajomych na zdjęciach i automatycznie utożsamiają się z nimi, a co za tym idzie również z galerią – mówi Kinga Witek, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Tarnów.

- Zaletą jest też fakt, że ambasadorzy sami publikują w social mediach swoje zdjęcia z kampanii, przez co docieramy do większego grona odbiorców. Takie działanie sprawia, że to bohaterowie naszej kampanii zapraszają tarnowian na wydarzenia, które organizują w Gemini Park. To z kolei przekłada się na liczbę odwiedzin centrum handlowego. Klienci chętnie odpowiadają bowiem na takie zaproszenia ze strony osób, które znają i lubią np. z Facebooka - dodaje.

O tym, jak jest to istotne doskonale wie Rafał Sonik, właściciel Gemini Park. Przedsiębiorca do lat inspiruje i włącza się się w liczne projekty na rzecz lokalnych społeczności.

- Dzisiejszy biznes powinien być odpowiedzialny, zaangażowany i świadomie podchodzić do relacji z otoczeniem, a w szczególności do tworzenia silnych więzi z mieszkańcami i miastem. Centra handlowe nie są tutaj wyjątkiem. Obserwujemy i rozumiemy potrzeby naszego sąsiedztwa, dzięki czemu potrafimy na nie skutecznie odpowiedzieć. Taka synergia działa korzystnie dla wszystkich. Oferujemy przestrzeń do wzmacniania lokalnych relacji i inicjowania nowych, społecznych projektów, a jako Gemini Park budujemy swoją silną lokalną pozycję - mówi.

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A