Otwarto most w Borusowej
access_time 2020-12-14 17:30:00
Most w miejscowości Borusowa połączył dwa brzegi Wisły i będzie częścią najkrótszej drogi z Tarnowa w kierunku Kielc, a dalej – Warszawy. To inwestycja, na którą mieszkańcy województw małopolskiego i świętokrzyskiego czekali 80 lat. Łączna wartość projektu to ponad 53 mln złotych.

W poniedziałek, 14 grudnia odbyło się uroczyste otwarcie mostu w Borusowej. W wydarzeniu uczestniczyli m.in. minister Michał Cieślak, wiceminister sportu Anna Krupka, wicemarszałek województwa małopolskiego Łukasz Smółka, marszałek województwa świętokrzyskiego Andrzej Bętkowski, wojewoda małopolski Łukasz Kmita, wojewoda świętokrzyski Zbigniew Koniusz,

- Ogromnie cieszy fakt, że inwestycja, na którą czekali mieszkańcy województwa małopolskiego i świętokrzyskiego, od dziś będzie służyć obu regionom. Most łączący Borusową z Nowym Korczynem to zdecydowane ułatwienie komunikacyjne dla podróżujących, stanowiące część najkrótszej drogi z Tarnowa w kierunku Kielc, a następnie do stolicy. To także wygodne połączenie z autostradą A4 w kierunku Krakowa i strefą aktywności gospodarczej w okolicy Tarnowa. Lepsza komunikacja przełoży się z pewnością na ożywienie gospodarcze okolicznych powiatów, a także poprawi bezpieczeństwo użytkowników ruchu - powiedział wicemarszałek Łukasz Smółka.

Nowa przeprawa w Borusowej na DW 973 ma prawie 700 metrów długości, jezdnię o szerokości 7 metrów i dwa pasy ruchu. Z myślą o pieszych i rowerzystach, wzdłuż mostu powstały chodniki i ścieżka rowerowa. Most łączy Borusową z Nowym Korczynem i ułatwi komunikację województwa małopolskiego i świętokrzyskiego.

- Otwarcie nowej przeprawy mostowej to dla gmin Gręboszów i Nowy Korczyn szansa na dynamiczny rozwój. To także duże ułatwienie dla podróżujących i Mieszkańców regionu. Już niebawem powstanie kolejna przeprawa mostowa, która połączy brzegi Wisły. W ramach programu „Mosty dla Regionów” rozpocznie się bowiem budowa nowego mostu na terenie gmin Nowe Brzesko i Drwinia. Wszystkie te inwestycje mieszczą się w ramach polityki zrównoważonego rozwoju, która jest tak istotna dla polskiego rządu – mówił wojewoda małopolski Łukasz Kmita.

Most w Borusowej ma ogromne znaczenie nie tylko dla mieszkańców obu województw, ale także dla kierowców poruszających się tą trasą. Pozwoli znacząco przyspieszyć przejazd od Rzeszowa czy Tarnowa w stronę Warszawy, ułatwi także dojazd do znanego uzdrowiska Busko-Zdrój. Z kolei dla osób podróżujących od strony świętokrzyskiej przeprawa oznacza wygodne połączenie z autostradą A4 w kierunku Krakowa i strefą aktywności gospodarczej w okolicy Tarnowa.

- Budowa mostu na Wiśle między województwem małopolskim a województwem świętokrzyskim to kwintesencja Unii Europejskiej. Nawiązuje do podstawowych wartości unijnych jakimi są partnerstwo i dialog. Europa, to budowanie mostów współpracy i porozumienia między narodami, kulturami, religiami i pokoleniami, ale także rzeczywistych połączeń: mostów między regionami. Most pomiędzy Borusową i Nowym Korczynem oraz jego drogi dojazdowe, dofinansowany z Funduszy Europejskich, łączący  dwa województwa, to także wspaniały przykład jak unijny budżet przekłada się w praktyce na zmniejszenie wykluczenia transportowego i na spójność terytorialną polskich regionów – dodał Christopher Todd, dyrektor Wydziału ds. Polski w Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Regionalnej i Miejskiej Komisji Europejskiej.

Wybudowany most na Wiśle jest zwieńczeniem wspólnych starań województw małopolskiego i świętokrzyskiego związanych z  usprawnieniem komunikacji między regionami. Łączna wartość projektu to ponad 53 mln złotych. Województwo Małopolskie przekazało niemal 27 mln zł, w tym środki z Funduszy Europejskich – ponad 22 mln zł.

Fot. źródło UMWM

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A