Optymalizacja UX jako element SEO. Jak Google ocenia przydatność stron internetowych?
access_time 2021-06-15 08:52:00
SEM, PPC, SEO, UX, UI – ten zestaw skrótów specjaliści od e-marketingu odmieniają przez wszystkie przypadki. Często kwestie tworzenia reklam, optymalizacji serwisów www czy komfortu użytkowania strony były rozpatrywane odrębnie. Tymczasem należy je oceniać łącznie. Nie tyle jako jedną całość, co sieć naczyń połączonych. Zaniedbanie jakości doświadczenia odbiorców błyskawicznie odbije się na wynikach firmy, w tym jej pozycjach w Google.

Boty wyszukiwarki są w stanie dokładnie przetestować czasy ładowania czy sposób wyświetlania witryny

A webmasterzy mogą na bieżąco mierzyć jakość stworzonych przez siebie stron – o ile korzystają z dedykowanych narzędzi, takich jak Page Speed. Eksperci z agencji interaktywnej AFTERWEB wyróżniają ponad 200 czynników rankingowych, wedle których układana jest kolejność stron prezentowanych w sekcji wyników organicznych. W przypadku reklam Pay Per Click sprawa jest znacznie prostsza: na najbardziej eksponowane miejsce trafią te firmy, które zaoferują najwyższą stawkę. Natomiast pozycjonowanie stron www wymaga zadbania o wiele kwestii – w tym user experience oraz przejrzystość interfejsu. Niezwykle istotne jest dopracowanie mobilnej wersji witryny. Mnogość urządzeń oraz konfiguracji sprawia, że łatwiej przeoczyć nachodzące na siebie pozycje w menu, tekst wyjeżdżający poza ekran lub inne błędy. A każda taka rzecz wiąże się z obniżeniem oceny jakości strony internetowej przez Google.

O efektywności pozycjonowania decyduje to, jak na stronie www zachowują się jej odbiorcy

Wykładnikiem poziomu UX są także szczegółowe dane i statystyki na temat ruchu sieciowego. Narzędzia analityczne mierzą między innymi długość sesji, liczbę odwiedzonych podstron, a także procent treści, jaką przynajmniej obejrzał użytkownik. Śledzenie ścieżek, jaką na stronie pokonują internauci, ma znaczenie nie tylko dla e-commerce. Sklepom internetowym zależy na doprowadzeniu transakcji do końca, w innych branżach celem jest np. wypełnienie formularza z zapytaniem, zapisanie się na firmowy newsletter albo przekierowanie na podstronę z informacjami kontaktowymi. To namacalne dowody, że treść wzbudziła autentyczne zainteresowanie, konsument poważnie rozważa skorzystanie z oferty, a do tego nie miał najmniejszych problemów ze znalezieniem kluczowych sekcji. A skoro tak, wyszukiwarka uzna, iż witryna spełniła oczekiwania użytkownika.

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A