Wieloletni lider rynku samochodów osobowych wraca do gry!
access_time 2022-01-12 11:00:00
7 października Škoda poinformowała, że „znacznie ograniczy lub nawet wstrzyma” produkcję od 18 października do końca roku. Okazało się jednak, że firmie udało się rozwiązać problem i już po dwóch tygodniach wznowili pracę w fabrykach.

Dzięki tej informacji zwolennicy marki mają powody do zadowolenia, gdyż Skoda znów produkuje i szybko odrabia straty. W naszym kraju marka ta przez jedenaście lat z rzędu cieszyła się pozycją lidera. Jednym z filarów marki jest model Fabia, który doczekał się premiery czwartej generacji. Samochód jest już dostępny w salonach oraz do jazdy próbnej.

Dyrektor generalny Skody, Thomas Schaeffer, powiedział w wywiadzie, że Skoda spodziewa się, że po poprzednich spadkach będzie produkować „prawie pełną mocą” w grudniu, styczniu i lutym, jeśli części będą dostępne.

W 2021 roku Skoda w okresie od stycznia do września odnotowała przychody w wysokości 13,3 miliarda euro (15,39 miliarda dolarów). Jest to o 10,7 proc. więcej niż rok wcześniej, a zysk operacyjny został niemal podwojony do 900 milionów euro. W ubiegłym roku produkcja była zakłócona z powodu blokad związanym z wirusem COVID-19.

Na początku 2021 roku producent samochodów poinformował, że ma na stanie dziesiątki tysięcy samochodów, które są prawie gotowe, ale czekają na chipy.

Według informacji pozyskanych od dealera SKODY Auto Bączek w Tarnowie produkcja aut znacznie się poprawiła a samochody są regularnie uzupełniane o brakujące komponenty. Jednocześnie dealer zadeklarował, że problemy produkcyjne dotyczą jedynie wybranych modeli.

Salony dealerskie Škody na polskim rynku są otwarte i obsługują klientów przy zachowaniu wszelkich obowiązujących środków bezpieczeństwa.

Skoda dla Czechów od dziesiątek lat jest powodem do dumy. Była jedyną fabryką za żelazną kurtyną, która produkowała wyłącznie własne samochody, a nie kopie zachodnich, czy auta na licencji. I jedyną, której udało się zaistnieć na Zachodzie, choć wtedy jej główną zaletą była niska cena.

Po fuzji Skody z koncernem Volkswagen nie zrobiono z niej montowni golfów czy polo. W jej zakładach powstają auta zaprojektowane w Czechach. Niektóre, jak Fabia czy Octavia, noszą te same imiona, co wcześniej produkowane modele. Niemcy, Anglicy czy Polacy nadal je kupują. Jednak coraz częściej nie dlatego, że są tańsze, lecz bo są po prostu bardzo dobre. To między innymi i z tego powodu liczba sprzedawanych przez Skodę aut rosła niemal przez wszystkie lata od momentu wejścia do niej VW. Samochody marki Skoda są uważane za bezpieczne ponieważ wszystkie modele osiągają najwyższe oceny w testach bezpieczeństwa. Idące za tym zmiany w desginie modeli, których koronnym przykładem jest model Octavia oraz sprawdzone technologie sprawiają, że samochody tej marki cieszą się od lat uznaniem i na stałe zapisały się w historii wielu polskich rodzin.


Od co najmniej 24 lat Skoda jest największym eksporterem w Czechach. Wygrała wszystkie 24 edycje czeskiego konkursu na eksportera roku. W 2017 roku zarobiła za granicą 366 miliardów koron (ponad 14 miliardów euro). To aż 9 procent czeskiego produktu krajowego brutto.

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A,821