Wraca moda na ogłoszenia - tym razem w Internecie (artykuł sponsorowany)
access_time 2015-11-24 11:57:19
Wraz z postępującą cyfryzacją społeczeństwa zmieniają się główne kanały komunikacji i promocji. Popularne przez dziesięciolecia formaty reklamowe znane z gazet takie jak banery i ogłoszenia przenoszą się do sieci, a dzięki dostępnej technologii ewoluują w nowych kierunkach.
Z raportu ADEX 2014 przygotowanego we współpracy IAB i PwC dowiadujemy się, że ogłoszenia pochłaniają 13,9% ogółu budżetów reklamowych w sieci, a roczna dynamika wzrostu wydatków w tym obszarze wyniosła prawie 3%. Te niespełna 14% przy rocznych wydatkach na reklamę internetową na poziomie 2,6 mld złotych przekłada się na ponad 360 mln złotych rocznie. Skąd takie budżety? Jak mówi nam przedstawiciel serwisu ogłoszeniowego polskastrefa.pl – Olbrzymia popularność ogłoszeń drobnych wśród osób prywatnych przyciąga uwagę firm. Każdego miesiąca obserwujemy wzrost procentowego udziału ogłoszeń komercyjnych. Na rynku polskich serwisów ogłoszeniowych dzieje się wiele – nie tak dawno główny gracz stworzony przez Grupę Allegro, Tablica.pl zmienił właściciela i nazwę na Olx.pl. Duże budżety pozwalają także na optymalizację i przebudową serwisów – doskonałym przykładem takiej operacji (zakończonej w dodatku pełnym sukcesem) jest tegoroczna modernizacja serwisu OtoMoto.pl. Co dalej z serwisami ogłoszeniowymi Do kategorii Ogłoszenia w raporcie ADEX przypisane są serwisy ogólnopolskie i lokalne, tematyczne (nieruchomości, motoryzacja), strony typu yellow pages i lokalizatory internetowe (np. Zumi). Każdy z tych typów serwisów zarówno w przeszłości jak i według prognoz ekspertów może liczyć na wzrosty ruchu. Za optymistycznymi prognozami przemawia chociażby stały wzrost liczby internaturów w Polsce, a jedną z grup w którym % udział osób korzystających z internetu rośnie najszybciej, sa osoby po 40. roku życia – to one bardzo chętnie korzystają z serwisów ogłoszeniowych. Nie bez znaczenia jest także stały spadek cen na rynku usług kurierskich, który wpływa pozytywnie na cały rynek handlu internetowego, pozwalając na robienie zakupów nie tylko coraz szybciej, ale i coraz taniej. Nie ma możliwości komentowania artykułu sponsorowanego
Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A