Międzynarodowy Festiwal Teatrów Tańca SCENA OTWARTA to wyjątkowa szansa poznania aktualnych trendów w sztuce tańca współczesnego i baletu. To jedyne wydarzenie w regionie, które prezentując spektakle uznanych artystów z najodleglejszych stron świata stwarza możliwość wielokulturowego spotkania. Na przestrzeni lat SCENA OTWARTA umocniła swój interdyscyplinarny charakter. Otwarta na inne obszary sztuki - nawiązujące do tańca - jak fotografia, literatura, film czy sztuki plastyczne, inspirowała twórców i budziła ciekawość publiczności zafascynowanej tańcem. Dotychczas w SCENIE OTWARTEJ udział wzięły teatry tańca z Senegalu, Izraela, Francji, Belgii, Portugalii, Hiszpanii, Norwegii, Szwecji, Niemiec, Czech, Słowacji i Polski.
"A Dance Tribute to Ping-Pong"
Ping-pong to nie tylko sport. To filozofia. Zespół Jo Strømgren Kompani znalazł intelektualną recepturę tej dyscypliny sportu, a przygotowana na jej podstawie mikstura okazuje się mieszanką piorunującą. Cóż może bowiem powstać z połączenia skrajności? „A Dance Tribute to Ping-Pong" to niezależna kontynuacja osobliwej symbiozy sportu i tańca opracowanej przez JSK w 1997 roku w spektaklu „A Dance Tribute to the Art of Football". Ten oryginalny pomysł, pierwszy w swoim rodzaju, był niczym przedziwny ptak na tle międzynarodowej społeczności tanecznej. Mając na koncie niemal 500 spektakli w 23 krajach, a w zanadrzu kolejne, zdobywszy wiele nagród i ciesząc się niesłabnącym zainteresowaniem mediów, norweska grupa wciąż wywoływała skrajne emocje: czy to już populistyczna rozrywka czy wciąż supernowoczesny taniec? Więcej informacji
kliknij tutaj.
„Człowiek Tańca" to fotograficzny projekt poznańskiego fotografika Jakuba Wittchena. Od wielu lat jest on związany z młodą polską sceną tańca, miał wiele okazji, by fotografować i poznać osoby najbardziej aktywne w środowisku polskiego tańca. Projekt „Człowiek Tańca" jest zamierzeniem na lata - ma dokumentować działalność tancerzy i choreografów na pewnym etapie rozwoju, upływ czasu. Dziś projekt obejmuje około 60 portretów, głównie artystów młodszego pokolenia. Dziś jest fragmentaryczny, bo w założeniu ma się rozwijać.
Kuratorem wystawy jest Anna Królica, krytyk, autorka cyklu wywiadów z młodymi polskimi choreografami pt. Pokolenie Solo. Ludzie tańca sami wybrali scenerię i sposób aranżacji sesji fotograficznej. Czy są to portrety prywatne, czy stanowią przedłużenie kreacji scenicznej? Co mówią o pokoleniu tych, którzy niedawno zawładnęli polską sceną tańca? Więcej informacji
kliknij tutaj.
PROGRAM kliknij TUTAJ
FOTO: Przemysław Sroka