To dobra informacja dla pacjentów korzystających z podstawowych i specjalistycznych usług w poradniach ambulatoryjnych i oddziałach jednodniowych przychodni, a także z prowadzonych tu badań diagnostycznych. Uzyskanie certyfikatu Systemu Zarządzania Jakością oznacza, że Zespół Przychodni Specjalistycznych w Tarnowie spełnia międzynarodowe standardy jakościowe, a jednocześnie zobowiązuje i motywuje personel do ciągłego doskonalenia.
Zespół przychodni, jako samodzielna jednostka, funkcjonuje od 2000 roku (wcześniej działała w strukturach Specjalistycznego Szpitala im. E. Szczeklika w Tarnowie). W ciągu ośmiu lat przeprowadzono tu niezbędne remonty, zadbano o otoczenie obiektów, zinformatyzowano przychodnię, a pracownie i gabinety wyposażono w nowoczesny, wysokiej jakości, sprzęt medyczny.
Starania o uzyskanie certyfikatu jakości przychodnia rozpoczęła wiosną ubiegłego roku. Nadzorował je pełnomocnik ds. zarządzania jakością Jan Lazar. Zdefiniowano 14 procesów systemu zarządzania jakością, a w październiku 2007 roku przygotowano dokumentację Systemu Zarządzania Jakością, zgodną z wymaganiami normy ISO 9001:2000.
Audit certyfikacyjny został przeprowadzony 25 i 26 lutego 2008 roku. Audytorzy stwierdzili, że przychodnia zasługuje na certyfikat.