Naklejki reklamowe na folii holograficznej - gdzie stosuje się i czym wyróżnia się holograficzny druk wielowarswowy?
access_time 2024-05-21 10:40:00
Chociaż na pierwszy rzut oka naklejki reklamowe wydają się formatem, o którym powiedziano już wszystko, jego uniwersalność i niewielki koszt produkcji powodują, że wciąż jest niezwykle popularnym nośnikiem. Dotyczy to szczególnie tych, które zostały wykonane w bardziej wymagającej technologii, jak np. wielowarstwowego druku holograficznego.

Zazwyczaj druk na nalepkach ma postać płaską, dwuwymiarową. Holograficzne nalepki zawierają kilka warstw druku jednocześnie, przy czym od kąta patrzenia zależy, która z nich będzie widoczna. Inną charakterystyczną cechą tego typu naklejek jest to, że zazwyczaj są niesamowicie kolorowe i tworzą wrażenie trójwymiaru, nieco podobnego do efektu paralaksy, znanego ze stron internetowych.


Autentycznie doskonałe

Holograficzny druk wielowarstwowy nie jest prostą technologią. Wiele drukarni nie posiada odpowiednich maszyn i technologii, by móc go wykonywać. Między innymi z tego właśnie powodu naklejki holograficzne zadebiutowały w Polsce jeszcze w latach 90 jako potwierdzenie oryginalności wyrobów. Używano ich na kasetach magnetofonowych i VHS, płytach CD/DVD, dyplomach, dokumentach, certyfikatach i ekskluzywnych produktach z limitowanych kolekcji. To zastosowanie zresztą ma się dobrze także i dziś, szczególnie jako element składowy tzw. Certificate of Authenticity.


Feeria barw

Naklejki magnetyczne, umieszczane na produktach różnych wielkości i przeznaczenia, również często są wykonywane techniką druku holograficznego. Gwarantuje to uzyskanie niezwykle atrakcyjnych efektów wizualnych, gdyż kolory takich nośników zwykle są bardzo mocno nasycone i dobrze odbijają światło. To z kolei doskonale przyciąga uwagę przechodniów i potencjalnych klientów, dlatego marki często sięgają po ten nośnik, umieszczając go na produktach wystawowych, np. w elektromarketach. Nalepki holograficzne można także wykonywać w formie wypukłej (3D), co dodatkowo wzmacnia siłę wyróżnienia się, a także pozwala na bardziej kreatywne realizacje, np. naśladowanie kształtem nalepki jakichś przedmiotów, zwierząt, etc. Niektóre firmy używają tych technik do oznakowywania floty własnych aut. W takim wypadku dodatkowym atutem jest łatwość aplikacji - wystarczy po prostu umieścić nalepkę magnetyczną na wybranym miejscu, można także później w równie łatwy sposób ją zdjąć lub skorygować położenie - a to wszystko bez narzędzi, klejów i dodatkowych zabiegów.


Pełna personalizacja

Sama technika druku holograficznego, chociaż wymagająca technologicznie, nie nakłada na klienta żadnych ograniczeń, wręcz przeciwnie. Można zamówić naklejki na wymiar adekwatny do potrzeb, z dowolną liczbą kolorów, wieloma wersjami warstwy samoprzylepnej do wyboru oraz indywidualnym wykrojnikiem, pozwalającym na osiągnięcie nawet najbardziej fantazyjnych kształtów.

Nalepki holograficzne można traktować jako wariant premium “zwykłych”. Pozwalają bowiem realizować znacznie bardziej złożone koncepty kreatywne, można także nadać im nowe znaczenie biznesowe (np. jako element potwierdzający autentyczność produktu lub dokumentu), doskonale także sprawdzają się w miejscach o intensywnym lub zmiennym oświetleniu, gdzie w pełni mogą wykorzystać swój potencjał do ściągania uwagi potencjalnych klientów. Tym bardziej warto je wykorzystywać do realizacji wyjątkowych projektów, szczególnie tych związanych z najwyższą półką cenową, wykwintnymi produktami i niecodziennymi wydarzeniami - tam są w stanie w pełnej krasie, nomen omen, zabłyszczeć.

pl / fot. sigmadruk.pl

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A,821