Mieszkanka powiatu dąbrowskiego straciła ponad 3 tys. zł, bo "znajoma" poprosiła o BLIK-a
access_time 2025-07-15 11:44:00
Mieszkanka powiatu dąbrowskiego, myśląc że pomaga znajomej, przesłała jej kody BLIK. W ten sposób straciła 3 300 złotych.

Oszustwo „na BLIK-a” nie traci na popularności. Sprawcy włamują się na konta przypadkowych osób w portalach społecznościowych, a następnie podszywając się pod właściciela rozsyłają do jego znajomych wiadomość z prośbą o szybką pożyczkę poprzez udostępnienie kodu BLIK. Najczęściej tłumaczą to pilną potrzebą zrealizowania przelewu bądź tym, że właśnie stoją przy kasie, a zapomnieli portfela. Komenda Powiatowa Policji w Dąbrowie Tarnowskiej przyjęła ostatnio zgłoszenie od ofiary takiego oszustwa.

W niedzielę, 13 lipca do dąbrowskiej komendy zgłosiła się mieszkanka powiatu, która przez jeden z komunikatorów internetowych otrzymała wiadomość z prośbą od „znajomej”. Chodziło o przesłanie z telefonu komórkowego otrzymanych kodów potwierdzających udział w konkursie, które miały posłużyć jej do odbioru narody finansowej. W trakcie konwersacji, osoba podszywająca się pod koleżankę przekonała poszkodowaną, że wygrała gotówkę i żeby odebrać nagrodę potrzebuje kodu BLIK. Nie spodziewająca się oszustwa mieszkanka powiatu dąbrowskiego przesyłała "znajomej" numery BLIK na wskazany numer. W efekcie straciła 3300 złotych.

Policjanci radzą, aby nie udostępniać obcym kodu BLIK i zawsze weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę. Bezwzględnie należy też zadbać o mocne zabezpieczenie swoich kont w mediach społecznościowych oraz w bankach.

A. Cichy / fot. Policja

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A,821