Kosztowne Lato z radiem i TVP w Tarnowie. Marcin Sobczyk: "To inwestycja w szeroką promocję Tarnowa"
access_time 2025-09-10 09:56:00
W tym roku Tarnów po raz kolejny znalazł się na wakacyjnej trasie Lata z radiem i TVP. Na organizację i promocję imprezy miasto wydało około 315 tysięcy złotych. To prawie 60 tysięcy złotych więcej niż w roku ubiegłym. Kwota ta nie obejmuje środków, które wyłożyły miejskie spółki komunalne - Tarnowskie Wodociągi oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej.

23 sierpnia Tarnów po raz kolejny znalazł się na wakacyjnej trasie Lata z radiem i TVP. Wydarzeniu towarzyszył szereg atrakcji. Na rynku od samego rana prowadzony był program „Pytanie na śniadanie”, który można było obejrzeć na żywo w TVP2. Później na terenie Centrum Wypoczynku i Rekreacji Kantoria rozpoczął się piknik edukacyjny „Ale Kosmos”. Stamtąd również nadawana była audycja „Lato z radiem”. Natomiast wieczorem na kampusie Akademii Tarnowskiej odbył się koncert gwiazd polskiej estrady. Przed publicznością zaprezentowali się: Zakopower, Ira, Piotr Cugowski, Kombii, Viki Gabor, Papa D, Video, Jary Oddział Zamknięty i Wilki. Koncert był transmitowany na żywo przez TVP2. Z przedstawionych przez TVP danych oglądalności wynika, że tarnowski występ znalazł się w TOP 3 najchętniej oglądanych koncertów tegorocznego cyklu. Obejrzało go 985 tys. widzów. Większą oglądalność miały tylko koncert w Elblągu z 12 lipca - 1,04 mln widzów oraz koncert w Lublinie z 9 sierpnia - 993,3 tys. widzów.

Ile Tarnów zapłacił za imprezę?

Jak udało nam się ustalić, tarnowski samorząd wydał na imprezę około 315 tysięcy złotych. Dla porównania - w ubiegłym roku było to ponad 256 tysięcy złotych. Urzędnicy przekonują, że wydarzenie warte było poniesionych kosztów, bo to "doskonała promocja miasta".

- Tarnów pokazał się z najlepszej strony - pełen życia, gościnności i pozytywnej energii. Dzięki obecności ogólnopolskich mediów o naszym mieście usłyszała cała Polska. Całkowity koszt organizacji imprezy po stronie miasta wyniósł około 315 tysięcy złotych, ale okazał się inwestycją w niezwykle szeroką promocję Tarnowa. Dzięki obecności ogólnopolskich mediów - zarówno anteny radiowej, jak i telewizyjnej - miasto oraz jego wyjątkowi mieszkańcy mieli niepowtarzalną okazję, aby zaprezentować swój potencjał, kulturę i gościnność całej Polsce - uważa Marcin Sobczyk, zastępca dyrektora Wydziału Kultury, Promocji i Turystyki UMT. - Wydarzenie stało się nie tylko znakomitą formą letniej rozrywki, lecz także doskonałą promocją Tarnowa - miasta, które potrafi łączyć tradycję z nowoczesnością i przyciągać energią swoich mieszkańców - dodaje.

Koszty związane z reklamą poniosły także miejskie spółki - Tarnowskie Wodociągi oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej. - Niestety UMT nie dysponuje wiedzą co do kosztów udziału spółek miejskich - stwierdza Marcin Sobczyk. Wysłaliśmy w tej sprawie zapytania do wspomnianych firm i czekamy na odpowiedzi.

A. Cichy / fot. archiwum

Lato z Radiem i Telewizją Polską w Tarnowie to:

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A,821