Za bilet zapłacimy komórką
access_time 2011-08-30 15:18:15
Od poniedziałku, 12 września br. pasażerowie w Tarnowie zyskają możliwość zakupu biletu komunikacji miejskiej za pomocą systemu moBILET. Wtedy w życie wejdzie umowa pomiędzy Zarządem Komunikacji Miejskiej, a firmą moBILET.
System moBILET to nowoczesna platforma pozwalająca m.in. na kasowanie elektronicznych biletów na przejazdy komunikacją miejską. Dzięki tej usłudze, bilety staną się dostępne zawsze i wszędzie przez 24 godziny na dobę, bez szukania drobnych przy zakupie biletu u kierowcy lub wycieczek i stania w kolejce do kiosku. Taka sposobność przydać się może wieczorem. Albo w miejscu, gdzie nie ma kiosków lub wtedy, gdy zabrakło akurat gotówki. System jest bardzo prosty, a transakcja przeprowadzana jest w sposób bardzo szybki. Można się nim posługiwać w ok. 98 proc. modeli telefonów dostępnych na polskim rynku. Ważne jest tylko, aby łączyły się z internetem. W przypadku zakupu biletu w systemie moBILET, bilety będą nieznacznie droższe niż kupowane w kiosku. Bilet kupujemy bowiem przez internet – pasażerowie będą więc musieli doliczyć opłatę za pobrane z Internetu dane. Według zapewnień moBIiletu ich koszt jest niewielki i powinien wynieść ok. 2-3 gr, choć może się wahać w zależności od oferty operatora komórkowego. Aby kupić bilet wymagane jest uprzednie zainstalowanie darmowej aplikacji w telefonie. Po instalacji trzeba już tylko wybrać sposób płatności za bilety: doładowanie salda (prepaid) lub polecenie zapłaty. Zatem co zrobić by stać się użytkownikiem systemu moBILET? Wystarczy wysłać SMS o treści: „MOBILET REJ” pod numer 7037, a następnie zainstalować darmową aplikację, która zwrotnie zostanie przesłana do użytkownika. Można też zarejestrować się bezpośrednio na stronie www.mobilet.pl. Później trzeba jeszcze tylko zasilić elektroniczną portmonetkę przelewem lub za pośrednictwem systemu Płatności.pl. Dostępna jest też forma rozliczeń za pomocą polecenia zapłaty. Rozpocząć korzystanie z moBILET można natychmiast, nawet stojąc już na przystanku autobusowym. Jak kasować bilet? By skasować bilet za pomocą systemu moBILET wystarczy jedynie w czytelnym graficznym menu wybrać z listy żądany rodzaj biletu – bilet normalny, ulgowy, na 1 lub 2 strefy albo bilet czasowy (10 min. czy 60 min.), opcjonalnie przy biletach jednoprzejazdowych - podać nr linii a następnie potwierdzić chęć jego skasowania przyciskając „skasuj bilet”. Z naszego konta zostanie pobrana kwota wartości ceny biletu, a my otrzymamy fotokod, który będzie naszym biletem. W czasie kontroli kontrolerzy będą go odczytywać. Na poszczególne czynności mamy ok. 30 sekund. Jeżeli ich nie wykonamy, program się wyłącza, a ponowne włączenie potrwa 30 sekund dłużej. Jeżeli nie skasujemy biletu 4 razy pod rząd, konieczne będzie odblokowanie programu za pomocą Biura Obsługi Klienta (zabezpieczenie przed kombinatorami, którzy nie lubią kasować biletów). Cała operacja kasowania biletu jest prosta i szybka. Zajmuje maksymalnie 15 sekund. Skasowanie biletu i jego przesłanie w aplikacji moBILET odbywa się zawsze w jednej, szyfrowanej sesji. Okazanie biletu do kontroli Kontrola odbywa się przez okazanie kontrolerowi zapisanego w telefonie biletu. Jest on zabezpieczony zarówno przed nadużyciami, jak i próbami jego podrobienia. Wyeliminowane zostały wszystkie bolączki systemów opartych na przestarzałej technologii SMS. Niemożliwe jest podrabianie, kopiowanie czy przesyłanie pomiędzy pasażerami wiadomości SMS zawierającej skasowany bilet. Użytkownik nigdy nie będzie też skonfrontowany z nieprzyjemną i stresującą sytuacją - wydał już zlecenie skasowania biletu, płacąc jednocześnie za niego, ale zwrotny SMS jeszcze nie dotarł. Znane są przypadki gdy SMS docierał nawet po kilku godzinach od jego skasowania w telefonie, a pasażer był ukarany za jazdę bez ważnego biletu. Użytkownikom systemu moBILET to się nigdy nie przydarzy.
Komentarze...