Koltar, jako jedna z nielicznych firm w Polsce, jest nie tylko licencjonowanym przewoźnikiem kolejowym, ale również posiada uprawnienia do wykonywania
kompleksowych napraw podwozi wagonowych oraz zbiorników cystern dostosowanych do przewozu materiałów niebezpiecznych sklasyfikowanych w Regulaminie RID. Dysponuje
zapleczem technologicznym, które – jak zapewnia jej szef, Piotr Golemo - „nie odbiega od standardów najlepszych europejskich warsztatów remontowych”. W sierpniu
br. Koltar powiększył swój potencjał o 2 zadaszone tory remontowe przeznaczone do przeglądu i prac naprawczych taboru kolejowego.
- Nowe zadaszone stanowiska pozwalają na całoroczne prowadzenie prac bez względu na warunki atmosferyczne. To daje nam możliwość, zwiększenia ilości realizacji tego typu zleceń, które obecnie są bardzo poszukiwane na rynku – mówi Piotr Golemo, Prezes Zarządu Koltar sp. z o.o.
Koltar posiada również jedną z najnowocześniejszych w Europie śrutownię i kabinę lakierniczo-suszącą , przeznaczone do konserwacji i lakierowania taboru kolejowego i
wielkogabarytowych elementów konstrukcyjnych.
– Specjalizujemy się w remontach taboru kolejowego, ale skala naszych uprawnień i możliwości technologiczne sprawiają, że trafiają również do nas zupełnie inne
oferty. Jedną z ciekawszych jest remont metalowych elementów słynnych mostów weneckich, które być może będą niedługo odnawiane w naszych warsztatach… – mówi
Piotr Golemo.
Koltar jest jedną z 4. strategicznych spółek GK Azoty Tarnów, na rzecz której świadczy usługi związane z transportem kolejowym, w tym transportem wewnątrzzakładowym, administruje jako dzierżawca zakładową siecią kolejową. 100% udziałów spółki należy do Azotów Tarnów, które – jak zapowiedziały w prospekcie emisyjnym - nie planują zmniejszenia kontroli udziałowej nad tą spółką.
Info: Azoty Tarnów