Znaki graficzne w BWA - jutro wernisaż
access_time 2016-10-19 08:00:00
Biuro Wystaw Artystycznych w Tarnowie zaprasza na Wystawę Identyfikacji Wizualnych w ramach Drugiej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych. Ekspozycji towarzyszy wystawa towarzysząca przygotowana przez Instytutu Sztuki PWSZ w Tarnowie - znaki graficzne studentów oraz pokaz specjalny znaków prof. Wojciecha Regulskiego. Wernisaż w najbliższy czwartek, początek o g. 18:30

W programie:

Sobota 5.11, g. 10:00 (6-7 lat) i 12:00 (8-9 lat) / Małe BWA na wystawie Znaków Graficznych / warsztaty dla dzieci / prowadzenie: Bartłomiej Bałut i Aleksandra Kubisztal / wstęp wolny, ilość miejsc ograniczona, obowiązują zapisy: kubisztal@bwa.tarnow.pl

Weekend ze Znakami:

Sobota 19.11 / Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki w Krakowie

Niedziela 20.11 / BWA Tarnów / Festiwal ArtFest

Druga Ogólnopolska Wystawa Znaków Graficznych to wydarzenie mające na celu przedstawienie szerszej publiczności problematyki projektowania znaku. Oprócz prezentacji współczesnych realizacji, jest ona odtworzeniem pierwszej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych z 1969 roku, na której prezentowano 335 znaków powstałych w powojennej Polsce (w tym CPN, Moda Polska, Unitra).

Wystawa w BWA Tarnów, skupiać się będzie przede wszystkim na identyfikacjach wizualnych, będzie niejako poszerzeniem i uzupełnieniem ekspozycji aktualnie prezentowanej w Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki w Krakowie.

Identyfikacja wizualna to zestaw elementów graficznych, które kreują twarz marki, instytucji czy wydarzenia. Kluczem do każdej identyfikacji jest logo. Ekspozycja ma jednak pokazać, że rola i funkcja znaku ulega pewnym przemianom. Bardzo często to kolor, typografia lub key visual wyróżnia markę i nadaje jej pożądanego charakteru.

Dzięki współczesnym formom multimedialnym identyfikacje zaczynają być zmieniającą się strukturą, na którą może mieć wpływ także odbiorca (klient). Konkurujące ze sobą marki coraz mocniej przywiązują wagę do tego jakie emocje wzbudzają. A wzbudzić emocje w sposób wizualny nie jest tak prosto.

Na ekspozycji będzie można zobaczyć kilkanaście bardzo różnych zestawów identyfikacji wizualnych. Od takich, promujących wydarzenia kulturalne po wielkie korporacyjne realizacje. Przestrzeń galeryjna ma zachęcić do głębszej analizy środków przekazu wizualnego, które mijamy każdego dnia i mają na nas większy lub mniejszy wpływ, a przy okazji ma ukazać czym jest projektowanie graficzne i jakim stopniu łączy się ono z psychologią, reklamą czy marketingiem.

Fot. Bartek Stawiarski

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A